این خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره خودروهای شخصی مشمول معاینه فنی در ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمدمهدی میرزایی قمی درباره خودروهای شخصی مشمول معاینه فنی در ماه ابتدایی امسال اظهار کرد: بر اساس قانون، خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند، بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود برای انجام معاینه فنی دوره‌ای جهت توزیع مراجعات در طول سال به ماه تولید خودرو نیز توجه کنند.

وی افزود: در فروردین سال جاری خودروهای تولید داخل فروردین ۱۳۹۹ و پیش از آن و خودروهای وارداتی مارس ۲۰۲۰ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند، معاینه فنی وسایل نقلیه به صورت مکانیزه با دوربین‌های سطح شهر کنترل می‌شود و وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی در صورت تردد روزانه مبلغ ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند.

میرزایی قمی در خصوص وضعیت مراجعات از ابتدای سال تصریح کرد: با توجه به ادامه خدمت‌رسانی مراکز معاینه فنی در ایام تعطیلات نوروز از ابتدای امسال در حدود ۲۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز شهر تهران مراجعه کرده که یک در صد از این مراجعات مربوط به خودروهایی است که امسال مشمول معاینه فنی شده‌اند.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: بخشی از این مراجعات مربوط به خودروهای میهمانان نوروزی شهر تهران بوده است که جهت رفاه حال آنها در نیمه نخست فروردین پذیرش در تمام مراکز معاینه فنی شهر تهران به صورت حضوری انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 739289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.