رضایت ۹۴.۶ درصدی مسافران در سفر به نصف‌جهان

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به سنجش میزان رضایت گردشگران داخلی از عملکرد این ستاد گفت: حدود ۸۴ درصد مسافران از روانی عبور و مرور و ترافیک رضایت داشتند و میانگین زمان اقامت نیز ۲.۴ روز بوده و در مجموع رضایت ۹۴.۶ درصدی مسافران در سفر به نصف‌جهان ثبت شده است.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میزان رضایت گردشگران داخلی از عملکرد ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از سوی کمیته آمار، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به رضایت گردشگران در زمینه اطلاع‌رسانی، افزود: رضایت ۹۵ درصدی از تابلوهای راهنمای مسیر، رضایت ۹۲ درصدی از برخورد و پاسخگویی ستادهای هدایت و اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان رضایت ۸۰ درصدی از اپ اصفهان‌من و رضایت ۸۲ درصدی از ارائه اطلاعات ضروری هنگام ورود به نصف‌جهان در این بخش ثبت شده است.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه میزان رضایت مسافران اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ در بخش خدمات شهری نیز ارزیابی شد، خاطرنشان کرد: رضایت ۹۵ درصدی از نظافت شهری و خدمات عمومی، رضایت ۹۸ درصدی از زیباسازی فضاها و معابر، رضایت ۹۰ درصدی از خدمات پلیس راهور و رضایت ۹۳ درصدی از نظافت سرویس‌های بهداشتی ثبت شده است.

نصوحی با بیان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده فقط یک درصد از مسافران نوروزی اصفهان از وضعیت عمومی نظم و امنیت و برخورد شهروندان راضی نبودند، تاکید کرد: همچنین رضایت ۹۱ درصدی از برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و رضایت ۹۷ درصدی از کیفیت المان‌ها و نمادهای هنری نصف‌جهان در بخش اجتماع و فرهنگ ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸ درصد از مسافران نوروزی اصفهان از دسترسی به پارکینگ‌ها در سطح شهر رضایت نداشتند، ادامه داد: رضایت ۹۵ درصدی از محل اقامت، رضایت ۹۲ درصدی از دسترسی به رستوران و اغذیه‌فروشی، رضایت ۹۲ درصدی از دسترسی به سرویس‌های بهداشتی نیز ثبت شده است.

رضایت ۹۴.۶ درصدی مسافران در سفر به نصف‌جهان

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ۹۴.۵ درصد از مسافران از خودروی شخصی برای عزیمت به نصف‌جهان استفاده کردند و مابقی نیز با سایر گونه‌های حمل‌‎ونقلی به اصفهان رسیدند، اضافه کرد: حدود ۸۴ درصد مسافران از روانی عبور و مرور و ترافیک رضایت داشتند و میانگین زمان اقامت در شهر نیز ۲.۴ روز بوده است.

نصوحی با بیان اینکه میانگین افراد همسفر به اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ شش نفر بوده است، تصریح کرد: ۴۵.۵ درصد از مسافران برای نخستین‌بار و ۳۴.۵ برای دومین بار عازم شهر زندگی شدند و ۲۰ درصد نیز سومین بار و بیشتر بود که اصفهان را مقصد گردشگری خود قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه کاخ چهلستون، منارجنبان، گذر چهارباغ عباسی، آتشگاه، کوه صفه، مسجد جامع، باغ پرندگان، باغ گل‌ها، کاخ هشت‌بهشت، کلیسای وانک و شهر رویاها، به‌غیر میدان نقش‌جهان و پل‌های تاریخی، به‌ترتیب جزو مهم‌ترین مراکز بازدید مسافران نوروزی اصفهان بوده است، ادامه داد: ۱۶ درصد جامعه نظرسنجی شده از اتوبوس و مترو در شهر اصفهان استفاده کردند که رضایت ۱۰۰ درصدی در استفاده از اتوبوس و رضایت ۸۹ درصدی در استفاده از مترو حاصل شده است.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در مجموع رضایت ۹۴.۶ درصدی مسافران در سفر به نصف‌جهان ثبت شده است، اضافه کرد: با توجه به استفاده ۱۳ درصدی مسافران نوروزی اصفهان از اتوبوس گردشگری، رضایت ۹۳ درصدی در این بخش حاصل شده است و فقط ۱۱ درصد از استفاده‌کنندگان از تاکسی‌های اصفهان یعنی جامعه ۲۶ درصدی این نظرسنجی، از این خدمت ناراضی بودند.

کد خبر 739116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.