استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان

مسئول ستاد خدمات سفر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه به سه دلیل گردشگران جذب این منطقه می‌شوند که یکی از آن‌ها وجود بناهای تاریخی منارجنبان و کوه آتشگاه است، گفت: استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های این منطقه شاهد هستیم.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه ۹ شهرداری اصفهان سه دلیل برای جذب گردشگران دارد، اظهار کرد: از جمله جاذبه‌های این منطقه، محور خیابان آتشگاه است که بناهای تاریخی ارزشمندی همچون منارجنبان و کوه آتشگاه در آن واقع شده و در قدیم محل دژ ماربین و به تعبیری محل آتشکده زرتشتیان قدیم بوده است.

وی با بیان اینکه در محور خیابان آتشگاه بسیاری از مراکز غذایی و رستوران‌ها واقع شده است و گردشگری غذایی را در کنار گردشگری تفریحی و تاریخی برای مسافران فراهم می‌کند، افزود: همسایگی منطقه ۹ با پارک ناژوان دلیل دیگر است که دسترسی خودرویی از باغ‌های پرندگان، گل‌های رز و نورانی ناژوان از خیابان آتشگاه و میرزاطاهر است، همچنین این خیابان ورودی اصلی غرب کشور به مرکز کشور و شهر اصفهان محسوب می‌شود.

مسئول ستاد خدمات سفر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات منطقه ۹ پیش از ایام نوروز آغاز شده است و حین این ایام نیز ادامه دارد، گفت: خدمات تقسیم‌بندی شده است تا علاوه بر مسافران و مهمانان نوروزی خدمات ویژه برای ساکنان منطقه ۹ ارائه شود.

وی گفت: حدود ۷۵ هزار متر جدول‌های معابر منطقه رنگ‌آمیزی و تمام المان‌های نوری بازسازی شده است تا تلفیق هنر و ایام نوروز باشد، همچنین تابلوهای گردشگران و خیابان‌ها بازنویسی و رنگ‌آمیزی و تمام آب‌نماها و سرویس‌های بهداشتی بهینه‌سازی شد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه سفره‌های هفت‌سین بزرگی در سطح منطقه جای‌گذاری شده است تا گردشگران از این زیبایی بصری استفاده کنند، ادامه داد: دیوارنگاره‌ها و نورپردازی منارجنبان، کوه آتشگاه و مقبره ابودردا در منطقه انجام شد تا جلوه ویژه‌ای داشته باشد.

کد خبر 739073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    17 2
    بدترین چیزی که در اصفهان دل آدم را به درد میاره خشکی زاینده روده
    • به تو چه IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      0 1
      بدترین چیز پولیه که از مردم برای دیدن تاریخ اجدادشون میگیرن
  • کارل مارکس ملعون IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 0
    فقط اتشگاه😊👋
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    اصفهان نگوووو بلا بگووو😂😂😂 👻👻