صدور ۵۴ مجوز برای ساخت بیمارستان / سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به صدور ۵۴ مجوز برای ساخت بیمارستان در بخش خصوصی گفت: به موازات تقویت زیرساخت‌ها و خدمات در بخش دولتی، تقویت بخش خصوصی نیز مد نظر قرار گرفته است و تا حد امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت تقویت خواهد شد.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت سیزدهم اظهار کرد: رفع تمام موانع غیر ضرور و تسهیل صدور مجوز بخش خصوصی از فعالیت‌های حائز اهمیت انجام شده به شمار می‌رود.

وی افزود: با الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز و اتصال کامل به درگاه ملی صدور مجوز و برگزاری کمیسیون ماده ۲۰ هر دو هفته یک‌بار، صف انتظار پرونده‌ها به صفر رسید و در حال حاضر پرونده‌ای برای رسیدگی در صف انتظار وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه امضاهای طلایی که در گذشته گاهی برای صدور مجوزها وجود داشت، حذف و بر اساس قانون در زمان مقرر، مجوزها صادر شده است، ادامه داد: در طول مدت زمانی کوتاه، ۵۴ مجوز برای ساخت بیمارستان در بخش خصوصی صادر شده است و سرمایه‌گذاران مراحل ساخت را سپری می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه برای هر تخت بیمارستانی بالغ بر شش تا هفت میلیارد تومان هزینه لازم است، اما سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کارکرد خوبی در این خصوص داشته‌اند، گفت: رویکرد وزارت بهداشت، تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان است.

وی خاطرنشان کرد: به موازات تقویت زیرساخت‌ها و خدمات در بخش دولتی، تقویت بخش خصوصی نیز مد نظر قرار گرفته است و تا حد امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت تقویت خواهد شد؛ امید است در سال جاری با استقبال بخش خصوصی و تسهل صورت گرفته، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

کد خبر 739016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.