درمان سرپایی ۲۶ هزار نفر در قزوین طی نوروز ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از درمان سرپایی حدود ۲۶ هزار مراجعه‌کننده به اورژانس در این استان در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به مراجعه ۳۰ هزار و ۷۰۱ نفر به اورژانس این دانشگاه در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: طبق گزارش ستاد سلامت نوروزی از صبح بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز _ششم فروردین ۱۴۰۳_ ۳۰ هزار و ۷۰۱ نفر به اورژانس در استان مراجعه کردند.

وی از درمان سرپایی ۲۵ هزار و ۹۴۴ نفر از بیماران یا مصدومان در اورژانس طی مدت یادشده خبر داد و افزود: حدود ۸۵ درصد مراجعان به اورژانس در مراکز درمانی استان قزوین طی ایام نوروز ۱۴۰۳ به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین با بیان اینکه ۴۰۳ نفر ماندگاری بیش از ۱۲ ساعت در اورژانس داشتند، خاطرنشان کرد: ۲۶۴۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری شده‌اند و ۷۰۶ عمل جراحی اورژانسی هم در این مدت انجام شده است.

دیده‌بان تعداد افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه را از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین سال جاری ۲۹۸ نفر دانست و اضافه کرد: ۷۷ مورد اعزام بین بیمارستانی و ۲۶ مورد پیگیری مادر پرخطر داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین در قالب فعالیت گشت ستاد سلامت نوروزی تا امروز ۲۶ بازدید نظارتی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفته است.

کد خبر 739012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.