روایت مقام آمریکایی از سوءاستفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی

یک مقام آمریکایی با ژنرال صهیونیست درباره آزار جنسی زنان فلسطینی در غزه توسط ارتش این رژیم گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «امیر آویوی»، سرتیپ ذخیره ارتش اشغالگر اسرائیل در مصاحبه با شبکه رادیویی 103FM گفته است که اظهارات مقام وزارت خارجه آمریکا موجب شوکه شدن او شده است.

وی درباره دیدارش با این مقام آمریکایی که بدون اشاره به نام او را مسئول پرونده اسرائیل-فلسطین معرفی کرده است، گفت: «جلسه‌ای بود که باعث شوکه شدن من شد. ما آنجا نشسته بودیم داشتیم درباره اوضاع حرف می‌زدیم که او ناگهان اسرائیل را به سوءاستفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی متهم کرد.»

ژنرال اسرائیلی در ادامه گفت: «من گفتم که این حرف کاملاً دور از واقعیت است. او بدون تردید به من گفت که سازمان ملل شواهد آن را به دولت اسرائیل ارائه داده است. به او گفتم با عقل جور درمی‌آید که چنین چیزی وجود داشته باشد و رسانه‌ها هیچ گزارشی درباره آن نداده باشند؟»

آویوی تصریح کرد: «از آنها خواستم درباره اتفاقاتی که در وزارت خارجه آمریکا می‌افتد هوشیاری بیشتری داشته باشند. آخر کار آنجا را با این احساس ترک کردم که آن‌ها با ما حرف نمی‌زنند و هیچ اطلاعاتی به ما نمی‌دهند.»

ژنرال اسرائیلی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات مقام آمریکایی موضع رسمی دولت این کشور محسوب می‌شده است یا خیر گفت: «وقتی که ما با یک مقام وزارت خارجه دیدار می‌کنیم که مسئول پرونده اسرائیل-فلسطین است هر حرفی که از دهان او بیرون می‌آید -تا آنجا که من مطلع هستم- موضع رسمی دولت آمریکا است. به هر حال ایشان یک مقام دولتی است.»

به گزارش ایمنا، کارشناسان سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بودند «ادعاهای معتبری» مشاهده کرده‌اند، مبنی بر اینکه زنان و دختران فلسطینی در زمان بازداشت توسط اسرائیل، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 738983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.