امدادرسانی به ۸۰۰ نفر متاثر از حوادث سیل، آب‌گرفتگی و کولاک در ۵ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۸۰۰ نفر متاثر از حوادث سیل، آب‌گرفتگی و کولاک در پنج استان کشور خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات عملیات امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از پنجم تا ساعت ۰۵:۳۰ ششم فروردین اظهار کرد: در این مدت زمان، پنج استان متأثر از سیل (ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد) نیاز به امدادرسانی پیدا کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، امدادگران جمعیت هلال‌احمر به ۸۰۰ نفر در عملیات‌های سیل، آب‌گرفتگی و کولاک امدادرسانی کردند، ۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۳۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۱۸ تیم امدادی، شامل ۵۸ امدادگر و نجاتگر در عملیات‌ها حضور داشتند، گفت: امدادگران با استفاده از دستگاه پمپاژ، آب جمع شده در ۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی ادامه داد: ۲۲۷ کیلوگرم نایلون، ۱۲۳ تخته پتو، ۱۲ ست شست‌وشو، ۶۲ بسته غذایی، ۱۲ تخته موکت، سه دستگاه چادر و ۳۰ قرص نان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: به هم‌وطنان توصیه می‌شود سفرهای نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند، در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

کد خبر 738981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.