افتتاحیه جشنواره بزرگ بیدمشک ارومیه برگزار شد

افتتاحیه جشنواره بزرگ بیدمشک ارومیه با بخش‌های متنوع فرهنگی، هنری و گردشگری با حضور شهروندان و مسافران نوروزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جشنواره بزرگ بیدمشک ارومیه شب گذشته _یکشنبه پنجم فروردین_ در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه افتتاح شد.

در آئین افتتاح این جشنواره که ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه، پنجم فروردین برگزار شد، علاوه بر مدیران شهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز حضور یافته بود.

این جشنواره که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برنامه‌ریزی شده و به میزبانی این سازمان ترتیب یافته است و با هدف برندسازی شهری محصولات فرعی بیدمشک شامل نقل و عرق این گیاه معطر و دارویی برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های متنوع با موضوعات گردشگری، فرهنگی و هنری همچنین توجه ویژه به آئین عرق‌کشی بیدمشک از جمله تدارکات دیده شده به مناسبت این جشنواره است که شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و به صورت زنده شاهد عرق‌کشی بیدمشک باشند.

تمام غرفه‌های این جشنواره به صورت رایگان و در راستای حمایت از بانوان کارآفرین به بانوان فعال محلات فرهنگسراهای شهر اختصاص یافته است.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نقاشی چهره کودکان، عکاسی با تم بیدمشک، مدیحه‌سرایی، مسابقه ارومیه‌شناسی، برنامه‌های فولکلوریک و آشیق‌خوانی، ایستگاه صلواتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی و ارومیه از دیگر مواردی بود که در روز اول این جشنواره به آن توجه شده بود.

جشنواره بیدمشک ارومیه تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ میزبان شهروندان و مسافران نوروزی است و اختتامیه آن به صورت ویژه هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 738927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.