بی توجهی و حواس پرتی علت ۳۴ درصد تصادفات گیلان در نوروز

رئیس پلیس راه گیلان گفت: علت ۳۴ درصد تصادفات رانندگی در استان طی ایام نوروز، بی توجهی رانندگان به جلو و حواس پرتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، جاور صفاری اظهار کرد: در تحلیل‌های انجام شده از وضعیت تصادفات رانندگی در سطح استان گیلان، علت ۳۴ درصد تصادفات رانندگی بی توجهی به جلو و حواس‌پرتی است که حوادث ناگواری را رقم می‌زنند.

وی علت اصلی بی توجهی به جلو و حواس‌پرتی رانندگان را از استفاده تلفن همراه حین رانندگی دانست و افزود: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی مهمترین عامل وقوع تصادفات رانندگی است و این وسیله ارتباطی نقش مهمی و خطرناکی در پرت کردن حواس راننده دارد.

رئیس پلیس راه گیلان خاطرنشان کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، عکس‌العمل راننده را به حداقل ممکن می‌رساند، بنابراین رانندگان بایستی در مقابل خطرات احتمالی تا مدت دو ثانیه بهترین تصمیم را بگیرند و از خود واکنش مناسب نشان دهند.

صفاری تصریح کرد: بعضی مواقع رانندگان حین رانندگی در حال ارسال پیامک و مشاهده پیام‌ها در فضای مجازی هستند که این کار علاوه بر اینکه حواس راننده را پرت می‌کند، جلوی دید راننده را هم می‌گیرد و در این حالت تقریباً عکس‌العمل راننده به صفر می‌رسد، بنابراین رانندگان باید حین رانندگی تمرکزشان به مقابل خود باشد تا هنگام خطر به موقع واکنش نشان دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی از رانندگان خواست هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و در صورت تماس ضروری در یک جای مطمئن متوقف و پاسخگوی تلفن باشند.

کد خبر 738833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.