افزودن ظرفیت پارک ۱۷۰۰ خودرو به پارکینگ‌های اصفهان/ رکوردزنی استفاده از مترو در نوروز ۱۴۰۳

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه برای نوروز ۱۴۰۳ چهار باب پارکینگ به این موارد اضافه شد، گفت: همچنین از پارکینگ مجموعه‌ای که ضلع جنوبی سی‌وسه پل (میدان شورا) با ظرفیت حدود ۱۸۰ دستگاه و یک زمین با ظرفیت حدود ۱۲۰ جای پارک خودرو استفاده کردیم

حمید آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین اولویت مدیریت شبکه معابر، استفاده از ظرفیت پارکینگ‌های عمومی بود که برای نوروز ۱۴۰۳ چهار باب پارکینگ به این موارد اضافه شد.

وی افزود: پارکینگ‌های سنبلستان با ظرفیت حدود ۳۵۰ دستگاه، میدان امام (ره) در کوچه بیت‌الحسین (ع) با ظرفیت ۴۵۰ دستگاه، زیرسطحی توحید با ظرفیت حدود ۴۵۰ دستگاه و پارکینگ مجموعه عباسی با ظرفیت حدود ۱۵۰ دستگاه پس تعمیرات، به مدار پارکینگ‌های شهر اضافه شد تا بتوانیم بهترین مدیریت شبکه معابر به‌ویژه در مرکز شهر را داشته باشیم.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت زمین‌ها و مراکزی که می‌تواند به‌عنوان پارکینگ در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد، در دستور کار قرار گرفت و به‌عنوان مثال اطراف میدان امام (ع) زمین‌های بایری وجود داشت که پس از توافق با مالکان، برای استفاده به‌عنوان پارکینگ در دسترس شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

آقایی با بیان اینکه نرخنامه‌ای وجود دارد تا پارکینگ‌ها گران‌روشی نکنند که البته آن‌ها زیر نظر اتحادیه پارکینگ‌داران فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: اقدام دیگری که در زمینه مدیریت شبکه معابر انجام شد، افزایش ساعات فعالیت پارکینگ‌های عمومی از ۲۳:۰۰ به ۱:۰۰ بامداد بود که در صورت نیاز این ساعت را افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اتوبوس گردشگری در قالب دو خط برای رسیدن به مراکز دیدنی نصف‎‌جهان ایجاد و یک دستگاه اتوبوس برقی نیز به این خط اضافه شده است، همچنین یک خط ویژه اتوبوس‌های گردشگری از باغ فدک به سمت میدان امام حسین (ع) حرکت می‌کند و مقابل پایانه کاوه ایستگاه دارد تا مسافران بتوانند از خط یک مترو نیز استفاده کنند.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: به‌نظر می‌رسد بهترین راه برای رسیدن به میادین شهدا و امام حسین (ع) از شمال شهر، مترو است، زیرا در محور خیابان کاوه و چهارباغ پایین تراکم ترافیکی داریم و استفاده از مترو می‌تواند روی روان‌سازی آن اثر بگذارد.

استفاده از پارکینگ‌ها و مترو در نوروز ۱۴۰۳ رکورد زد

آقایی اضافه کرد: روز یکم فروردین سال جاری حدود ۱۷ هزار مسافر از مترو در شهر اصفهان استفاده کردند که در روزهای بعد نیز حدود ۲۳ هزار مسافر با استفاده از سیستم حمل‌ونقلی جابه‌جا شدند که نوعی رکورد است و این آمار حدود ۱۶ هزار مسافر بود.

وی با بیان اینکه در زمینه پارکینگ‌ها نیز رکورد ۱۲۱ هزار نفر استفاده کننده زده شده است، ادامه داد: در زمینه اتوبوس گردشگری با توجه به اینکه ابتدای فعالیت ستاد در نوروز ۱۴۰۳ اطلاع‌رسانی مقداری ضعیف بود، آنچنان استقبالی نشد، اما در روزهای اخیر مسافران استفاده به‌نسبت مناسبی از آن داشتند.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اتوبوس گردشگری در سطح شهر نیز از میدان امام حسین (ع) به سمت ناژوان، منارجنبان، صفه، باغ گل‌ها، سی‌وسه پل و پل خواجو با سرفاصله یک ساعته عبور می‌کند و شهروندان و گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند، ادامه داد: در نخستین روزهای سال جدید طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی قرار بود بارش رحمت الهی در اصفهان رخ دهد که مسافران پس از اینکه متوجه شدند این بارش اتفاق نیفتاده است، بیش از پیش با پیک زیادی وارد شهر اصفهان شدند.

وی گفت: همزمان با بازگشایی رودخانه زاینده‌رود پیک ورود مسافران به اصفهان بیشتر شد و تراکم ترافیکی به‌ویژه در شبکه معابر حاشیه زاینده‌رود را داریم.

آقایی با بیان اینکه جلساتی را با پلیس راهور در رابطه با روان‌سازی شبکه معابر و انتظار افزایش ترافیک با بازگشایی رودخانه داشتیم، اضافه کرد: ظرفیت‌های حوزه شهرداری را برای مدیریت ترافیک مورد استفاده قرار دادیم و استفاده از ظرفیت خودورهای متحرک ثبت تخلف در دستور کار قرار گرفت تا اعمال قانون انجام شود.

وی تصریح کرد: گاهی تخلفات و ناهنجاری‌هایی در سطح شهر وجود دارد که موجب قفل شدن شبکه معابر می‌شود که از جمله آن پارک‌های دوبل است؛ این اتفاق در پل‌های فردوسی، فلزی و ابوذر اتفاق افتاد و معابر حاشیه رودخانه که مانند یک حلقه عمل می‌کند را تحت تأثیر قرار داد که با توجه به صحبت‌های انجام شده با پلیس راهور شهرستان، امیدواریم بتوانیم این تخلفات را رفع کنیم.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: از ظرفیت اطراف پل‌های تاریخی استفاده کردیم و از پارکینگ مجموعه‌ای که ضلع جنوبی سی‌وسه پل (میدان شورا) با ظرفیت حدود ۱۸۰ دستگاه و یک زمین با ظرفیت حدود ۱۲۰ جای پارک خودرو استفاده کردیم و امیدواریم با انجام فعالیت‌هایی از این قبیل و تمهیدات اندیشیده شده با همکاری پلیس، ترافیک را تسهیل کنیم.

کد خبر 738832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.