کاهش ۲۸/۵ درصدی فوتی‌های حوادث ترافیکی در سمنان نسبت به سال گذشته

مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش ۲۸/۵ درصد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی در ۱۱ روز نخست طرح نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کارن یحیایی اظهار کرد: طبق آمار تعداد مراجعان به مراکز درمانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برابر با ۲۴ هزار و ۸۲۴ خدمت از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ الی ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ است. این آمار در طرح ستاد نوروزی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ هزار بوده که در سال جاری افزایش ۸ درصدی داشته است.

وی افزود: از تعداد کل مراجعان به بیمارستان‌ها، ۲۳۳۸ مورد بستری شدند و از کل مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دانشگاه ۳۰۰ نفر دچار حادثه ترافیکی و ۲۴ هزار و ۵۲۴ نفر از مراجعان نیز به دلیل بیماری‌های مختلف مراجعه داشتند و در این مدت تعداد افراد فوت شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه (تصادفی و غیر تصادفی) بیش از ۸/۵ درصد کاهش یافته است.

مسئول ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر اینکه تمام مراکز درمانی و ۳۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه‌ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه برای ارائه خدمات و نظارت بر اجرای خدمات نوروزی به مردم، مسافران و زائران حرم رضوی در حالت آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵) در تاریخ مذکور تعداد هزار و ۲۷۶ مأموریت داشته که از این تعداد، ۲۵۸ مورد مأموریت حوادث ترافیکی و ۱۰۱۸ مورد مأموریت حوادث غیرترافیکی بوده است.

یحیایی تصریح کرد: در طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۲ در این بازه زمانی، تعداد ۱۷۴۴ مورد مأموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ دانشگاه انجام شده که با این حساب، تعداد مأموریت‌ها در طرح ستاد نوروزی سال جاری نسبت به سال اخیر حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است و خوشبختانه با تلاش کارکنان حوزه پیش بیمارستانی دانشگاه تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به این بازه زمانی در سال گذشته ۲۸/۵ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 738817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.