کشف ۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌ گذشته در قزوین / ۱۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از کشف ۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در بازرسی‌های نوروزی خبر داد و گفت: در همین رابطه ۱۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: با اجرای برنامه سلامت نوروزی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در شهرستان قزوین کشف، توقیف و معدوم شد. این اقدام با ۱۹۶ تیم و با حجم کاری ۲۰۹۰ ساعت در مدت ۱۰ روز یعنی از پانزدهم تا بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ از مکان‌ها و مراکز حساس در شهرستان انجام شد.

وی افزود: در نظارت کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی مقدار ۸۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، کشف و معدوم شد. این مقدار مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازرسی از ۲۳۹۴ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان عمومی کشف شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین ادامه داد: این اماکن و واحدهای صنفی از جمله ۱۵ محل اقامتی، ۸۹ مسجد، ۱۸۴۲ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۳۳ واحد قنادی و ۴۰ واحد آش و حلیم توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان نظارت بهداشتی شد.

دیده‌بان از صدور ۳۵۵ اخطار کتبی و ابلاغ لزوم رفع نواقص بهداشت به متصدیان واحدهای یادشده خبر داد و اضافه کرد: ۱۸ واحد صنفی متخلف به علت داشتن نواقص بهداشتی پلمب و پرونده آن‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: از مراکز یاد شده ۲۳۸۵ مورد سنجش با تجهیزات قابل حمل از جمله سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری مواد غذایی، دمای مواد غذایی پخته‌شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بیش از یک‌هزار و ۲۹۸ مورد کُلرسنجی از آب مصرفی در مراکز و مکان‌های مورد بازرسی انجام شد، ضمن اینکه در این مدت ۱۷۸ نمونه‌برداری از آب آشامیدنی نیز برای حفظ سلامت شهروندان انجام گرفت.

کد خبر 738768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.