اجرای دومین مرحله از پویش ملی «مسیر سبز_ ایران پاک» در شهرستان لنده

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از اجرای دومین مرحله از پویش ملی «مسیر سبز_ ایران پاک» در شهرستان لنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد، امروز _یکشنبه، پنجم فروردین _ در جمع خبرنگاران از اجرای سومین مرحله از پویش ملی «مسیر سبز – ایران پاک» در شهرستان لنده استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این پویش ملی که با هدف پاکسازی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی از زباله و پسماند آغاز شده است، پس از اجرای اسفند ۱۴۰۲ در شهرستان‌های بویراحمد و چرام این بار در نخستین روزهای سال‌جاری در شهرستان لنده اجرا شد.

وی افزود: این پویش در شهرستان لنده با مشارکت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه بهداشت و درمان، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان لنده و دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست اجرا و مسیر ورودی شهر لنده از زباله پاکسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح از اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و امیدواریم با همکاری تشکل‌های زیست‌محیطی و دستگاه‌های اجرایی تا پایان فروردین طی چندین مرحله اجرا شود.

جاودان‌خرد اضافه کرد: نباید با حضور یک روزه در طبیعت، زباله و پسماند خود را رها کنیم با این تفکر که افراد دیگری وظیفه پاکسازی طبیعت را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه است، تاکید کرد: امروز و در راستای اجرای این پویش، ما هم در این اقدام ارزشمند شرکت و از نابودی و تخریب امانت نسل‌های آینده جلوگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برنامه‌های این چنینی مردم‌محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی و حس مسئولیت‌پذیری بیشتر در بین مردم است.

جاودان‌خرد گفت: پیام این پویش این است که بگوید «طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند».

وی با تشکر از نیروهای خدوم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مرکز بهداشت، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان لنده و سایر طبیعت دوستانی که در اجرای این پویش مشارکت داشتند، تصریح کرد: حضور دستگاه‌های اجرایی به همراه مسئولان و طبیعت دوستان در اینگونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی به ویژه در حوزه محیط‌زیست بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پراکنش انواع پسماندها از جمله، پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی علاوه بر آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط‌زیست، سیمای طبیعی استان را بر دیدگان هر بیننده و رهگذر مخدوش می‌کند.

کد خبر 738749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.