سیاره عطارد در بالاترین ارتفاع قرار می‌گیرد

سیاره عطارد پنجم فروردین‌ در آسمان عصر به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیاره عطارد یکشنبه _پنجم فروردین‌_ در آسمان عصر به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و در قدر منفی ۰.۳ به شدت می‌درخشد؛ این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست، زیرا هنگام غروب خورشید از ۱۷ درجه بالاتر از افق نخواهد رفت.

سیاره عطارد را می‌توان فقط هنگام گرگ‌ومیش مشاهده کرد و یافتن آن در حالتی که در فاز هلالی نازک قرار دارد بسیار دشوار است، بنابراین مشاهده سیاره عطارد در روزهای قبل از رسیدن به بالاترین نقطه خود در آسمان بسیار آسان‌تر از روزهای بعد خواهد بود.

سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی

سیاره عطارد یکشنبه _پنجم فروردین‌_ به بزرگ‌ترین جدایی خود از خورشید خواهد رسید و در قدر منفی ۰.۳ به شدت می‌درخشد، البته این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود؛ زاویه کشیدگی به زاویه میان خورشید و سیاره گفته می‌شود که زمین به عنوان نقطه مرجع در نظر گرفته می‌شود، بیشترین کشیدگی یک سیاره زمانی رخ می‌دهد که در مسیر مداری خود به دور خورشید مماس با ناظر زمینی باشد.

مدار عطارد نسبت به مدار زمین به خورشید نزدیک‌تر است، بدین معنا که همیشه در نزدیکی خورشید به نظر می‌رسد و در بیشتر مواقع در تابش خورشید غیرقابل رصد می‌شود. این پدیده‌ها تقریباً هر سه تا چهار ماه یک بار تکرار می‌شوند و به‌طور متناوب در آسمان صبح و عصر، بسته به اینکه عطارد در شرق یا غرب قرار دارد، روی می‌دهد. وقتی عطارد در شرق قرار دارد، مدت کوتاهی پس از خورشید طلوع و غروب می‌کند و در اوایل ساعات عصر قابل مشاهده است. زمانی که در غرب خورشید قرار دارد، مدت کوتاهی قبل از خورشید طلوع و غروب می‌کند و اندکی قبل از طلوع خورشید در آسمان صبحگاهی قابل مشاهده است.

کد خبر 738690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.