اسکان ۵۵ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از اسکان بیش از ۵۵ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی، شهرهای مکمل را در سطح استان معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی شنبه _ چهارم فروردین _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی از از جاذبه‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: بابیان اینکه از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته ۵۵ هزار و ۶۱۶ گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان پیداکرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت مراکز اقامتی رسمی استان تکمیل‌شده، از شهرهای مکمل برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برای شهر کرمانشاه محور اورامانات و قصرشیرین به‌عنوان شهرهای مکمل برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌شده است تا با تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی مرکز استان به سمت شهرهای این دو منطقه سرریز شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان پاوه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در سطح استان محسوب می‌شود، بنابراین شهرهای جوانرود و روانسر علاوه بر اینکه مکمل شهر کرمانشاه هستند، مکمل شهر پاوه نیز خواهند بود.

نجفی خاطرنشان کرد: برای شهرهای شرقی استان همچون کنگاور، صحنه و هرسین نیز شهرستان سنقر و کلیایی به‌عنوان شهر مکمل در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه اقدامات خوبی برای خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی در سطح استان انجام‌شده، اعلام کرد: در ورودی هرکدام از شهرهای استان دستگاه‌های میراث فرهنگی، شهرداری و هلال‌احمر حضوری فعال دارند.

۳۴ بازارچه صنایع‌دستی، سیاه‌چادر و سوغات در اماکن تفریحی، پایگاه‌های تاریخی و ورودی شهرهای کرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه گفت: به‌منظور اطلاع‌رسانی به میهمانان نوروزی و آشنایی آن‌ها با جاذبه‌های گردشگری استان با ورود هرکدام از آن‌ها به کرمانشاه یک پیامک حاوی آدرس سامانه کرمانشاه گشت برای آن‌ها ارسال می‌شود که در این سامانه می‌توانند تمام اطلاعات لازم را در خصوص جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌شده تا در تمام پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی استان برنامه‌های متنوع، شاد و متناسب با شئونات ماه مبارک رمضان برگزار شود.

نجفی تأکید کرد: در برخی از پایگاه‌های تاریخی و محوطه‌های گردشگری استان و نیز در برخی از ایستگاه‌های راهداری در مسیر جاده‌ها در زمان افطار، سفره افطاری برای زائرین روزه‌دار می‌شود.

وی مطرح کرد: به‌منظور معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی استان نیز ۳۴ بازارچه صنایع‌دستی، سیاه‌چادر و سوغات در اماکن تفریحی، پایگاه‌های تاریخی و ورودی شهرهای کرمانشاه برپاشده است.

معاون استانداری کرمانشاه در خصوص آمار حمل‌ونقل ناوگان مسافربری در سطح استان نیز گفت: در مدت هشت روز گذشته ۳۸۹ هزار و ۲۵۹ ناوگان حمل‌ونقل وارد استان و ۳۷۳ هزار و ۷۷۵ ناوگان حمل‌ونقل نیز از استان خارج‌شده است.

وی به رفع اکثر نقاط حادثه‌خیز در سطح استان برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در نوروز سال گذشته ۱۹ نقطه حادثه‌خیز در سطح استان داشتیم که برای نوروز امسال ۱۰ نقطه حادثه‌خیز را رفع کردیم و ۹ نقطه باقی‌مانده دیگر را هم تا پایان امسال رفع خواهیم کرد.

نجفی در ادامه از کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال نیز خبر داد و گفت: در نوروز سال گذشته جمعاً ۹ مورد فوتی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری کرمانشاه داشتیم که امسال این رقم به پنج فوتی رسیده که حاکی از کاهش ۴۴ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته است

کد خبر 738631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.