بیش از ۳ میلیون گردشگر نوروزی وارد گیلان شدند

استاندار گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی، بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین حدود ۷۰۰ هزار خودرو و بیش از سه میلیون گردشگر به استان وارد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _شنبه چهارم فروردین_ در نشست ستاد خدمات سفر در استانداری گیلان، اظهار کرد: با ثبت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت نوروزی در گیلان‌، ۷۰ درصد تخت‌های اقامتی استان اشغال شده است.

وی افزود: نوروز امسال ۲۳۲ گردشگر خارجی از کشورهایی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه، مصر، فرانسه، ترکیه و ترکمنستان به گیلان سفر کردند و از زیبایی این استان بهره‌مند شدند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی، بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ماه حدود ۷۰۰ هزار خودرو و بیش از سه میلیون گردشگر به استان وارد شدند.

عباسی با اشاره به خدمات دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح نوروزی در گیلان تصریح کرد: در این طرح سه هزار و ۶۳۹ مأموریت شامل تصادفی و غیرتصادفی از سوی نیروهای مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان انجام شده است.

وی با تاکید بر نظارت و کنترل جدی بر بازار و تأمین مایحتاج مردم گفت: شیفت نانوایی‌ها باید تنظیم شود و هیچ واحدی به خاطر کسری آرد تعطیل نشود، ضمن آنکه هیچ کمبود آردی در استان نداریم و در صورت نیاز تأمین می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت تاکید کرد: در این ایام کنترل و نظارت بر شئونات مذهبی و روزه‌داری با دقت انجام شود و حرمت این ماه مبارک نگه داشته شود.

عباسی با بیان اینکه مدیریت زباله باید با جدیت در استان دنبال شود، افزود: دهیاران، بخشداران و شهرداران با مسئولیت فرمانداران به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند تا در کوچه و خیابان به ویژه در معابر اصلی شاهد زباله نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری تعیین و ترسیم کرده‌اند باید بتوانیم با مشارکت مردم و ظرفیت‌های مردمی در بخش تولید و اقتصاد اقدامات مؤثری را در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب انجام دهیم.

استاندار گیلان با اشاره اقدامات انجام شده در گیلان در بخش‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اشتغال و سایر موضوعات خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ واحد تولیدی، خدمات، کشاورزی و صنعت در این استان احیا شد ضمن اینکه امسال نیز واحدهایی با بیش از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید به ثمر برسد.

عباسی مساله اقتصاد را گره و مشکل امروز دانست و تصریح کرد: اگرچه کم و بیش مشکلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با جمع‌بندی انجام شده با کارشناسان؛ امروز اقتصاد برای کشور ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و یک رقمی شدن تورم تا پایان این برنامه گفت: رویکردها و تدابیر اقتصادی خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شده است.

وی با بیان اینکه دولت در بخش تولید عزم خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جزم کرده است، افزود: در گذشته در زمینه اصل ۴۴ و واگذاری بخش خصوصی خوب کار نشد، اما در استفاده از ظرفیت مردم، از جوانان تحصیل‌کرده، نخبگان، مخترعان و سایر نیروهای مردمی استفاده می‌شود.

کد خبر 738620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.