بازدید نوروزی روزانه ۳۰۰۰ نفر از دهکده طبیعت قزوین

شهردار قزوین از بازدید روزانه ۳۰۰۰ نفر گردشگر و مسافر از دهکده طبیعت شهر قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از استقبال بی‌نظیر شهروندان و گردشگران نوروزی از دهکده طبیعت شهرداری قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به متقارن شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان استقبال گردشگران از دهکده طبیعت بی‌نظیر است.

وی افزود: دهکده طبیعت شهرداری قزوین با جاذبه‌های گردشگری فراوان طبیعی و جانوری نزدیک‌ترین مقصد برای مسافران نوروزی در کنار آزاد راه قزوین-کرج و قزوین-زنجان است. دهکده طبیعت همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر برای بازدید گردشگران باز است.

گل‌کاری ۱۰ هزار متر مربع فضای سبز قزوین

شهردار قزوین از گلکاری فصلی خبر داد و خاطرنشان کرد: با ادامه روند کاشت گل‌های فصلی در طی سال شاهد افزایش زیبایی‌های محیط شهری در فصول مختلف سال هستیم. در اجرای طرح‌های گلکاری حدود ۱۰ هزار متر مربع از بسترهای فصلی کاری میادین، بوستان‌ها، بلوارها و لچکی‌های شهر، تحت پوشش گلکاری قرار می‌گیرد.

صباغی ادامه داد: با اقدامات ویژه‌ای که جهت آماده‌سازی بستر همراه با قارچ‌کشی خاک، محلول‌پاشی گل‌ها با مواد مغذی و حذف مستمر علف‌های هرز انجام می‌شود، ماندگاری و تاب‌آوری گل‌ها افزایش می‌یابد. در ضمن ایجاد چشم‌انداز زیبا، افزایش طراوت محیط شهری و تقویت روحیه نشاط و شادابی در شهروندان، از جمله اهداف کاشت گل‌های فصلی در فضای سبز شهری است.

وی از ادامه طرح اصلاح، نوسازی و ایمن‌سازی شبکه روشنایی بوستان‌ها، میادین و فضای سبز خطی شهر با هدف حفظ ایمنی پایه چراغ‌ها، رفع نواقص فنی و پایداری روشنایی شبانه فضاهای سبز هم خبر داد و تصریح کرد: در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی وضعیت روشنایی فضاهای سبز به صورت مستمر پایش و رسیدگی می‌شود. بدین منظور تعویض مرتب لامپ‌های مستهلک، حبابی‌های شکسته و رفع سایر نواقص شبکه گسترده روشنایی که بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ پایه چراغ را شامل می‌شود، در برنامه شبانه‌روزی این سازمان قرار دارد.

تأمین علائم ترافیکی معابر

شهردار قزوین از تأمین علائم ترافیکی معابر سطح شهر و نواحی منفصل شهری قزوین خبر داد و گفت: با هدف بهبود وضعیت ایمنی تردد شهروندان و گردشگران نوروزی، تابلوها و علائم ترافیکی معابر سطح شهر و نواحی منفصل شهری در حال نوسازی، بهسازی و ساماندهی است.

صباغی ادامه داد: عملیات یاد شده در حالی انجام شد که علائم فوق بر اثر تصادفات معیوب و ناقص شده بود به همین دلیل شهرداری قزوین اقدام به نصب و ساماندهی علائم کرده است تا موجبات ایمنی تردد تمام کاربران ترافیکی فراهم شود.

کد خبر 738579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.