هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی امنیت سفر مسافران نوروزی را تضمین می‌کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، امنیت سفر مسافران نوروزی را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز _ شنبه چهارم فروردین _در جلسه ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: در موضوعات سفر برای اینکه هموطنان بتوانند سفری ایمن و بی‌خطر داشته باشند سه اصل مهم امنیت، سلامت و خدمات‌دهی به مسافران شرط است.

وی افزود: نیروهای فراجا و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان، بحث امنیت سفر را در محورهای مواصلاتی و شهرها و روستاهای استان برقرار می‌کنند و مشکل خاص امنیتی تاکنون در سفرهای نوروزی نداشته‌ایم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با ایجاد جاذبه و برپایی ایستگاه‌های موقت که در مسیرها برای توقف مسافران نوروزی پیش‌بینی شده، سلامت جسمی و جانی رانندگان و سرنشینان آنان تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات‌دهی و امکانات مناسب ذهنیت مثبتی در اذهان گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به استان ایجاد می‌کند.

طالبی اضافه کرد: هرچقدر زمینه سفر خوب و خاطره انگیزی برای مسافران در داخل استان فراهم کنیم شاهد استقبال بهتری در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی از وحدت و همدلی بین کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان و عوامل اجرایی آنان قدردانی کرد و ادامه داد: این وحدت و همدلی موجب می‌شود که همپوشانی خوبی صورت بگیرد و در نتیجه رضایت‌مندی، امنیت و سلامت گردشگران و مسافران نوروزی به استان را به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی از کاهش صددرصدی تصادف منجر به فوت در معابر شهری از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون در این استان خبر داد و گفت: در بحث فوتی تصادفات جاده‌ای ۷۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

طالبی درخصوص میزان تردد از ابتدای طرح نوروزی تاکنون گفت: طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تردد در سطح استان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت‌ها با تلاش پلیس و اطلاع‌رسانی‌های صدا و سیما نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است، تاکید کرد: رسانه نقش اساسی و مهمی در حضور گردشگران، انتقال مفاهیم و اطلاع‌رسانی درخصوص امکانات گردشگری و امنیت استان دارد.

استاندار خراسان جنوبی بر همدلی و هم‌افزایی بیشتر میان مسئولان و عوامل اجرایی کمیته‌های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید و اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و مستندات خوبی در خصوص موضوعات ترافیکی، امکانات و تأسیسات گردشگری و خدمات استان به مسافران نوروزی از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در دستور کار قرار گیرد.

طالبی بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما در سطح ملی تأکید کرد و ادامه داد: نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در ایام نوروز باید تشدید شود چون برخی از مردم از کیفیت نامناسب نان در برخی از نانوایی‌ها گلایه‌مند هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد صف خودروهای سنگین در بعضی از جایگاه‌های سوخت استان تصریح کرد: طرح منع تردد خودروهای سنگین اعمال شده است، اما هرکدام از این خودروها ماهانه سهمیه سوختی دارند که باید آن را دریافت کنند و ایجاد صف‌های طولانی را شاهد هستیم.

طالبی ادامه داد: تدابیری اندیشیده خواهد شد که صف‌ها در جایگاه‌های سوختی که در کنار معابر اصلی قرار دارند، شکسته شود.

طالبی گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تفاهم نامه‌ای با اتحادیه جرثقیل‌داران منعقد کند تا چند دستگاه جرثقیل برای حوادث احتمالی آماده باشد.

کد خبر 738563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.