مراجعه ۴۳۱ مصدوم تصادفات به اورژانس خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال ۲۳ هزار نفر از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند که ۴۳۱ مورد آن مربوط به تصادفات بوده است.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا صبح چهارم فروردین‌، ۲۳ هزار و ۲۱۵ نفر به اورژانس بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، ۴۳۱ نفر مربوط به مصدومان حوادث ترافیکی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مهم‌ترین علل مراجعه به اورژانس بیمارستانی را به ترتیب، موارد تروما، تنفسی، گوارشی، سکته مغزی و موارد قلبی دانست و عنوان کرد: بیماران جاده‌ای تنها مربوط به تصادفات نیستند بلکه با توجه به استقرار پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، مسافرانی که در حین سفر دچار عارضه شوند، برای دریافت خدمات فوریتی و درمانی مورد نیاز به پایگاه‌های اورژانس مراجعه می‌کنند.

شاهین‌فر اضافه کرد: در این ایام ۱۲۲۷ مورد مأموریت نیروهای اورژانس در تمام سطح استان انجام شده که از این تعداد ۱۰۰۸ مورد مأموریت غیر تصادفی و ۲۱۹ مورد مأموریت تصادفی بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲۹۸ مأموریت تصادفی با انتقال بیماران به بیمارستان توسط نیروهای اورژانس در استان خراسان شمالی انجام و ۴۸ مورد مأموریت تصادفی نیز به صورت درمان در محل انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در ایام نوروز، تصریح کرد: در این راستا تاکنون ۳ هزار و ۵۸۲ بازرسی از اماکن عمومی و مجموعه‌های خدمات رسانی در حوزه‌های اسکان، پذیرایی و سایر مراکز در سراسر کشور انجام شده است.

شاهین‌فر گفت: در جریان این بازرسی‌ها، ۶۷۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم‌سازی شد و دو مورد مرکز متخلف پلمب و ۳۴ مورد نیز به منظور رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

کد خبر 738559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.