مبارزه با آفت ملخ‌ در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مبارزه با آفت ملخ مراکشی در سطح ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به بازدید کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از کانون‌های آفت ملخ مراکشی در ارتفاعات طارم سفلی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا هنوز تفریخ تخم‌های این نوع ملخ صورت نگرفته است.

وی افزود: سه تیم‌های ردیابی و پایش با تجهیزات و ادوات و سمپاش‌های مناسب به صورت آماده‌باش برای اجرای عملیات سم‌پاشی تا ۱۰ روز آینده بسته به دمای منطقه بر علیه ملخ‌ها بلافاصله با مشاهده پوره‌های سن ۲ هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: سال گذشته در کل ۸۵۰۰ هکتار از اماکن استان بر علیه این آفت بدون ایجاد خسارت در مزارع و باغات سمپاشی صورت گرفت و امسال هم تا اواسط خرداد حداکثر تا ۱۰ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ مراکشی انجام شود؛ بنابراین نیاز است نسبت به تخصیص اعتبار لازم برای پوشش هزینه‌های جاری اقدامات لازم از محل اعتبارات ملی و استانی صورت پذیرد.

هشدار برای سمپاشی فوری علیه علف‌های هرز

عطایی از بازدید کارشناسان حفظ نباتات سازمان متبوعش از مزارع گندم و جو شهرستان قزوین خبر داد و گفت: برپایه گزارش این کارشناسان بر اثر بارندگی مؤثر چند روز اخیر وضعیت رشدی مزارع گندم و خوب بهتر شده و هنوز به دلیل برودت هوا آفت سن از اماکن به مزارع ریزش نکرده و بیماری‌های برگی هم مشاهده نشده است.

وی افزود: با توجه به موعد و زمان مناسب کنترل علف‌های هرز توصیه می‌شود، مزارعی که هنوز نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه علف‌های هرز اقدام نکرده‌اند، در اسرع وقت نسبت به سمپاشی مزارع با علف کش‌های مناسب اقدام کنند.

کد خبر 738553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.