هوای کردستان دوباره بارانی می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: سامانه بارشی از ظهر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز دوشنبه، استان کردستان را فرا خواهد گرفت که سبب بارش باران، در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و کولاک و وزش باد شدید می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از ظهر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز دوشنبه استان کردستان در دامنه فعالیت سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رگباری با رعد و برق، در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف و کولاک و وزش باد شدید می‌شود.

وی افزود: بیشترین مقدار بارش این سامانه از اوایل یکشنبه‌شب تا صبح روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود که مقدار بارش‌ها در نیمه غربی استان قابل توجه برآورد شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، زرینه، هزارکانیان، نساره، بهارستان و ارتفاعات مرکزی استان بیشتر در معرض این سامانه قرار خواهند گرفت که در این نقاط آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

پناهی تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، در دامنه‌های برف‌گیر احتمال سقوط بهمن، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است که توصیه می‌شود مردم از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت تردد، تجهیزات لازم و سوخت کافی را به همراه داشته باشند و در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز توقف نکنند.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه هوای استان پایدار خواهد بود، اما دمای منطقه حدود شش درجه کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 738543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.