پیگیر جلوگیری از افزایش بهره‌های بانکی هستیم

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی بهره بانکی زیاد شود، سفره‌ها کوچک‌تر خواهد شد، به مردم قول می‌دهم که همه تلاش خودم را انجام دهم تا بهره بانکی افزایش پیدا نکند و در ادامه مسیر آن را بر عکس کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول بخشی در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: چند سالی است به دنبال این بودم که ادبیات خلق پول و مفهوم آن، در میان مردم شایع شود.

وی با تاکید بر اینکه خلق پول یکی از عمده ترین مشکلات است گفت: روزی هفت هزار میلیارد تومان در حال خلق شدن است، که باید پرسید این پول از کجا می‌آید و به کجا می‌رود، معتقدم اصل مسأله اقتصادی ایران همین موضوع است.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم اصفهان به لحاظ اینکه در حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد پولی کار کردم، به من رأی دادند، یادآور شد: بنابراین عمده تمرکز من در مجلس بر این موضوع خواهد بود، البته معتقدم بسیاری از مسائل در حوزه اجتماعی و فرهنگی اگر ریشه یابی شود به مسئله اقتصادی بازمی‌گردد.

بهره بانکی در دولت فعلی از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد

بخشی ادامه داد: وقتی قیمت دلار رشد داشته باشد، بسیاری موضوعات دیگر متأثر از آن می‌شود؛ وقتی بتوان تورم را کنترل و بیکاری را کاهش داد، نفع آن به همه مردن به ویژه مردم اصفهان می‌رسد.

بخشی با بیان اینکه وقتی بهره بانکی زیاد شود، سفره‌ها کوچک‌تر خواهد شد گفت: به مردم قول می‌دهم که همه تلاش خودم را انجام دهم تا بهره بانکی افزایش پیدا نکند و مسیر آن را بر عکس کنیم.

وی افزود: بهره بانکی در دولت فعلی از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد، بهمن ماه گذشته این عدد برای برخی از سپرده‌ها تا ۳۰ درصد هم رسید که بسیار خطرناک است، همه تلاشم را برای همراه کردن مجلس و دولت در راستای کاهش نرخ بهره به کار خواهم بست.

کد خبر 738538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.