مصدومیت بیش از ۲۵۰۰ نفر در سوانح ترافیکی هفته گذشته / استان فارس رکورددار رخداد حوادث

معاون روابط عمومی اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۲۵۰۰ نفر در سوانح ترافیکی هفته گذشته خبر داد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوادث ترافیکی هفته گذشته اظهار کرد: ۷۵۶ مورد حادثه ویژه ترافیکی در این بازه زمانی به ثبت رسید که در پی این حوادث ۲۶۸۸ نفر مصدوم و ۲۲۰۲ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و ۴۸۶ نفر اقدامات درمانی در محل دریافت کردند.

وی افزود: بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان فارس با ۲۸ حادثه و ۱۵۱ مصدوم و هشت فوتی، استان خراسان رضوی با ۲۷ حادثه و ۱۵۹ مصدوم و ۱۴ فوتی و استان مرکزی با ۲۴ حادثه و ۱۲۶ مصدوم و یک فوتی بوده است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی در استان‌های سمنان با ۱۶۶ نفر، خراسان رضوی با ۱۵۹ نفر و فارس با ۱۵۱ نفر و بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های خراسان رضوی با ۱۴ نفر، فارس با هشت نفر و تهران و لرستان با شش نفر است.

یکتاپرست ادامه داد: طی هفته گذشته پنج مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۷۱ نفر شده و معادل دو درصد از سوانح ترافیکی ویژه است، همچنین ۱۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی / کامیون به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت ۸۰ نفر و فوت ۱۱ نفر شده و معادل ۵ درصد از سوانح ترافیکی است.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته ۱۳ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۶۴ نفر و فوت پنج نفر شده و معادل ۴ درصد از سوانح ترافیکی ویژه است، همچنین طی هفته گذشته ۱۸ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۶۰ نفر و فوت هشت نفر شده و معادل ۶ درصد از سوانح ترافیکی ویژه است.

کد خبر 738535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.