نگاه به زاینده‌رود نباید یک کانال آبرسانی باشد / تشکیل فراکسیون «سرمایه اجتماعی» در مجلس

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ما به زاینده‌رود نباید به‌عنوان یک کانال آبرسانی باشد، بلکه همه باید تلاش خود را برای دائمی شدن جریان آب در زاینده رود انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدیان در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: فرونشست نتیجه بی‌آبی است، راه حل آن جریان دائمی آب در زاینده‌رود است.

وی با تاکید بر اینکه فرونشست قابل برگشت نیست، اما می‌توان آن را کنترل کرد، افزود: فرونشست بر اثر برداشت بی‌رویه آب رخ می‌دهد و اگر فشار بر سفره‌های زیرزمینی وارد نشود، فرونشست متوقف خواهد شد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس پیش‌رو همه تلاش ما باید در حوزه آب و محیط زیست باشد، تصریح کرد: خط آبرسانی که از سیرجان تا اصفهان اجرا شده، ۵۰۰ کیلومتر است، با اجرای آن آب در فاز اول وارد اصفهان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آبی که از لوله‌گذاری استان کرمان و یزد تا سیرجان آورده شده خریداری شده است، گفت: به‌طور موقت آب به اصفهان می‌رسد تا زمانی که خط اختصاصی اصفهان از دریای عمان به منطقه سیرجان وصل شود.

یزدیان ادامه داد: اگر ادبیات ملی و کارشناسی در موضوع آب داشته باشیم، استان‌های دیگر هم همراه ما خواهند شد.

وی درباره نظارت بر عملکرد مسئولان استان گفت: اگر نزدیکی و رفاقت هم با مسئولان داشته باشم، می‌توانم عیب‌ها را راحت تر بگویم و راحت تر نقد کنم، قطعاً مدیران نیز مشکلات را بهتر مطرح خواهند کرد.

مدیریت مصرف و مدیریت تأمین آب لازم و ضروری است

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون رودخانه زاینده‌رود به کانال آب مورد نیاز کشاورزی تبدیل شده است، ادامه داد: این نگاه را باید تغییر دهیم، به سمتی حرکت کنیم که تعداد روزهایی که آب در رودخانه جاری است، حتی اگر نیاز کشاورزی نداشته باشیم، افزایش یابد که به نظر من این کار شدنی است.

یزدیان مباحث زیست محیطی را از نیازهای اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود دانست و افزود: مدیریت مصرف و مدیریت تأمین آب لازم و ضروری است، پروژه‌هایی که در راستای دائمی شدن آب در زاینده رود اجرا می‌شود، زمان بر است و نمی‌توان گفت با اجرای یک پروژه می‌توانیم در همه سال جریان دائمی آب در زاینده رود داشته باشیم.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ما به زاینده رود نباید کانال آبرسانی باشد، بلکه باید همه تلاش خود را برای دائمی شدن جریان آب در زاینده رود انجام دهیم.

وی یادآور شد: سرمایه اجتماعی را در جامعه بسیار مهم می‌دانم و در این راستا در مجلس آینده، فراکسیونی را با عنوان سرمایه اجتماعی ایجاد خواهم کرد، زیرا معتقدم کم کم در حال از دست دادن سرمایه اجتماعی هستیم، به دلیل آنکه نتوانستیم با مردم خوب گفت‌وگو کنیم، بدون تعارف بگویم که بخشی از این سرمایه اجتماعی را هم از دست دادیم و باید در مجلس برای آن فکری کرد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی می‌گفتیم، کارهای ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و زمانی از پیوست زیست محیطی می‌گفتیم، اکنون نیز باید نطق‌ها و حرف‌ها و طرح‌های ما پیوست سرمایه اجتماعی داشته باشد.

کد خبر 738524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد قاسمی US ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    در طول چهل سال گذشته ، مقامات ومسئولین و" برخی " مردم اصفهان ، دیگاه وعمل شان به زاینده رود کانال آب رسانی بوده تا آنرا خشک کردند ، توسعه بی رویه صنایع آب بر ، فولاد وتولید شمش و ورق ، صنایع شیمایی وپتروشیمی ، صنایع لاستیک وپلاستیک، صنایع کاغذ سازی که پرمصرف ترین صنایع آب بر است در کدام استان وشهر حوضه زاینده رود انجام شده است ، اضافه کنید کشت وصنعت ها و توسعه چهار برابری کشاورزی ، کاشت صیفی جات ،آب بر وصدور آن به خارج واستان های همجوار ، تولید شیر خشک صنعتی وفروش آن به خارج در کدام شهر انجام می‌شود، آب اینها از کجا تامین میشود ؟