هرجا که مردم آمدند کارهای بزرگی انجام شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار سال ۱۴۰۳ گفت: هر کجا که مردم آمدند ابتکارات و کارهای بزرگی انجام شد، بنابراین در اقتصاد هم باید به این مسئله توجه شود.

اسماعیل کوثری در رابطه با شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» به عنوان شعار تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره موضوعات شعار سال بسیار کار می‌کنند و این شعارها بر اساس اقدامات کارشناسی شده است.

وی افزود: مسئله اقتصاد در حال حاضر مسئله بسیار مهمی است که چندین سال است مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، زیرا دولت مردان و مسئولان اقتصادی به دلایلی مانند تحریم و مسائل دیگر به ویژه در دولت قبل خروجی قابل قبولی نداشتند و حتی در مواردی پس رفت داشتیم، در این دولت نیز اگرچه اقداماتی انجام شده اما هنوز کافی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب به دنبال این هستند که مردم را در اقتصاد وارد کنند، البته این حرف ایشان مربوط به الان نیست و از زمان دفاع مقدس نیز این موضوع را مطرح می‌کردند که اگر کارها به خود مردم واگذار شود اثرات مثبت بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد، بنابراین الان نیز بر این موضوع تاکید دارند تا مردم بیشتر فعال شوند و با سیاست‌های کلانی که مشخص می‌شود و با نظارت دولت، از این مسئله هم عبور کنیم، زیرا مسئله اقتصاد چندین سال است که بر زمین مانده و باید اقتصادمان هم اصلاح شود تا در نهایت مردم از این نگرانی‌ها دربیایند و آثار آن را در جامعه ببینیم.

کوثری تصریح کرد: مجلس یازدهم هنوز دو ماه دیگر فرصت دارد و مجلس دوازدهم نیز باید به طور جدی بحث ریل گذاری در این زمینه را پیگیری کند و همانطور که در مجلس یازدهم اقدامات خوبی انجام گرفت باید این کار ادامه پیدا کند تا هم دولت و هم مردم تکلیفشان را بدانند، به نظر من مجلس می‌تواند این مسئله را با تصویب قوانین مناسب پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بعضی از شرکت‌ها باید دولتی باشند، گفت: اما خیلی از شرکت‌ها نیز مطابق اصل ۴۴ می‌تواند به مردم واگذار شود و باید در نهایت به این برسیم که دولت خودش را سبک بکند تا بتواند تصمیمات کلان را بگیرد.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم تاکید کرد: مانند زمان دفاع مقدس که کار به خوبی در قالب حضور مردم به واسطه بسیج جلو رفت، الان هم به همین صورت است، هر کجا که مردم آمدند ابتکارات و کارهای بزرگی انجام شد، بنابراین در اقتصاد هم باید به این مسئله توجه شود.

کد خبر 738444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.