مسئله اقتصاد همچنان برای ما اولویت دارد

امام جمعه شهرستان چادگان با بیان اینکه شعارهای اقتصادی یک راهبرد است که باید ما را به قله نزدیک‌تر کند گفت: مسئله اقتصاد همچنان برای ما اولویت دارد و باید در این امر قوی شویم تا در تراز سایر بخش‌های کشور قرار گیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید محمود بنی‌جمالی ظهر امروز _جمعه سوم فروردین_ در اولین نماز جمعه سال جدید ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: شعاری که امسال توسط مقام معظم رهبری به «جهش تولید با مشارکت مردمی» نام گذاری شده که نشان دهنده دغدغه اصلی کشور ما است.

وی افزود: مسئله اقتصاد همچنان برای ما اولویت دارد و باید در این امر قوی شویم تا در تراز سایر بخش‌های کشور قرار گیریم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: کشورمان از لحاظ امنیتی، بهداشتی و علمی در جایگاه‌های خوب دنیا قرار دارد، اما نقطه ضعف ما اقتصاد است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی تصریح کرد: مسئله اقتصاد تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده است و باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود.

وی در مورد شعار سال، تاکید کرد: شعار امسال دو بخش دارد، جهش یعنی پیشرفت مضاعف و رشد فزاینده که به معنای جهشی بودن سیر رشد کشور است و شامل حل تمام مشکلات از قبیل بیکاری و تورم می‌شود.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: طبق منظومه فکری که مقام معظم رهبری به ما دادند باید اول موانع رفع و بعد از آن رشد تولید محقق شود و تاکنون به جهش رسیده‌ایم.

حجت الاسلام بنی‌جمالی عنوان کرد: اگر هر ساله به شعارها عمل شود مشکلات حل می‌شود، اما با شعارها شعاری عمل می‌شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری شعارهای سال راهبرد است و باید برای رسیدن به قله به آن عمل شود.

وی اضافه کرد: این یک نقشه راه است که به قله‌ها نزدیک شویم و دستاوردها باید ارائه شود، مشکل اساسی در کشور این است که باید یک کار اساسی را رقم بزنیم تا جهش رخ دهد.

امام جمعه چادگان گفت: برای ایجاد جهش باید میان دانشگاه، صنعت و کشاورزی آشتی ایجاد و تحقیقات دانشگاهی به روز شود.

حجت الاسلام بنی‌جمالی با اشاره به آمار بیکاری شهرستان چادگان، ادامه داد: این آمار قابل توجه و مربوط به قشر تحصیل کرده است و این مشکل به وسیله دانش بنیان حل می‌شود.

وی افزود: اگر دانش‌بنیان پای کار آمد و دولت حمایت کرد، جهش تولید محقق می‌شود و این شعار باید در عمل هم محقق شود تا موفقیتی که در عرصه سیاست خارجی به دست آمد در اقتصاد هم حاصل شود.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: بخش دوم شعار امسال مردم است که نکته مهمی است، در دهه شصت به سمت اقتصاد دولتی و بعد از آن به سمت خصوصی‌سازی رفتیم که با مشکلاتی همراه بود.

حجت الاسلام بنی‌جمالی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مشارکت مردمی تاکید کردند که در دفاع مقدس هم تجربه مثبتی بود و پول‌های سرگردان اگر در شرکت‌های تعاونی به کار گرفته شود و به این سمت هدایت شود؛ چادگان از وضعی که دارد خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: حلقه مفقوده شرکت تعاونی است که در اصل ۴۳ قانون اساسی و قرآن کریم نیز بر آن تاکید شده است و باید با ساز و کار درست اجرایی شود.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: اگر مردم ما با حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت فرهنگی نظام و انقلاب را بیمه می‌کنند، در اقتصاد هم مشارکت مردم گره‌گشا است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی گفت: در آستانه یک سالگی روابط حسنه با کشور عربستان هستیم و از سرگیری روابط ما از نوزدهم فروردین سال گذشته بود.

وی تاکید کرد: مشکل دیپلماتیک که در سال ۱۳۹۴ به وجود آمده بود؛ سال گذشته حل شد و دو کشور طی یک سال گذشته اصرار داشتند که این روابط باید مستحکم بماند.

امام جمعه چادگان اضافه کرد: به‌رغم تنش‌های منطقه‌ای همچون حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، کشور عربستان روی موضعی که با ایران داشت، ایستاده است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی افزود: تنش‌های عربستان و یمن از این طریق خاتمه یافت و مشکلش با جمهوری اسلامی را حل کرد، به مذاکره پرداخت و در آینده قطعاً ژئوپولیتیک منطقه تغییر خواهد کرد.

وی بیان کرد: هژمونی آمریکا در منطقه از بین خواهد رفت و مستضعفان، مردم یمن پوزه استکبار جهانی را به خاک زده‌اند و اقدامات کشور عربستان نشان از حسن نیت آن‌ها دارد.

امام جمعه چادگان گفت: جبهه مقاومت امروز به بلوغ رسیده و این به برکت جمهوری اسلامی است و با استراتژی و به صورت هماهنگ به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دست یافته است.

حجت الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: دیپلماسی خوب و مؤثر دولت سیزدهم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها را وادار به مذاکره کرد.

وی اضافه کرد: میلاد با سعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) را گرامی می‌داریم و حسن مطلع سال جدید با میلاد امام حسن مجتبی (ع) است که ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

کد خبر 738327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.