نصب المان‌های جدید نوروزی در سطح شهر اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از نصب المان‌های جدید نوروزی در سطح این شهر خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۳، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با برنامه‌ها و پروژه‌های متنوع در قالب نصب المان‌ها، اهتزاز پرچم و آذین‌بندی ریسه‌ای، نورپردازی و نور آرایی، رنگ آمیزی و بهسازی جداره‌ها، کاشت گل‌های فصلی و بهسازی و نوسازی بوستان‌ها، رنگ و بوی جدیدی به شهر اراک داده است.

وی افزود: نصب المان‌های جدید نوروزی در سطح شهر توسط عوامل اجرایی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک انجام شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره اقدامات این سازمان در راستای استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: نصب ۴۰۰ عدد نیمکت و ۳۰۰ عدد سطل زباله در هسته مرکزی سطح شهر، از اقدامات انجام شده در خصوص رسیدگی به مبلمان شهری است.

نجفی اضافه کرد: پس از پانزدهم فروردین سال جدید نیز، ۴۰۰ عدد نیمکت و ۲۰۰ عدد سطل زباله در مناطق حاشیه‌ای شهر اراک نصب و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی بوستان‌های مسافرپذیر برای اسکان انجام شده است، تصریح کرد: رنگ‌آمیزی جداول و دیوارهای آلوده سطح شهر و بهسازی و نوسازی ست‌های بازی و ورزشی بوستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای رسیدگی به فضای شهری ویژه استقبال از بهار و سال جدید است.

سرپرست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به طراحی و نصب ۳۴ المان نوروزی گفت: ۱۵ عدد از ۳۴ المان مذکور، جدید است که در هسته مرکزی شهر نصب و ۱۹ عدد المان مربوط به سال گذشته نیز پس از بهسازی و بازسازی در مناطق کم برخوردار شهر نصب شدند.

نجفی افزود: ۸۰ عدد از المان‌هایی که در سطح شهر موجود بوده رنگ آمیزی و بهسازی شده‌اند.

وی از اجرای ضیافت و نور و روشنایی در شهر اراک با انجام پروژه‌های متعدد نورپردازی ویژه استقبال از بهار و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد: نصب مکعب نورانی در پیاده راه امیرکبیر، گوی نورانی در خیابان شهید بهشتی و نصب المان‌های نوری آبشاری در میادین اصلی شهر، از اقدامات این سازمان در حوزه زیباسازی سیما و منظر شهری اراک است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری اراک ادامه داد: نصب سان لایت یا همان خورشیدهای برنامه‌پذیر در خیابان شهید شیرودی و چهارراه ولی عصر (عج)، نصب تصویرساز سه بعدی در خیابان‌های دکتر حسابی، ادبجو، شورا و میدان شهدا برای اولین بار در اراک در راستای اجرای ضیافت نور و روشنایی در شهر انجام شده است.

نجفی با اشاره به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ویژه استقبال از بهار، تصریح کرد: کاشت بیش از ۲۵۰ هزار گلدان گل فصلی در بلوارها و میدان اصلی شهر، بهسازی و نوسازی بوستان‌های مسافر پذیر با اقداماتی همچون رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌ها، لکه‌گیری معابر و نظافت و پاکسازی تمامی بوستان‌ها، هرس درختان و نظافت بلوارها و میادین اصلی شهر برای زیباسازی سیمای شهر و ایجاد نشاط و شادابی هرچه بیشتر در محیط شهری انجام شده است.

کد خبر 738318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.