داشتن سواد رسانه‌ای چاره گرفتار نشدن در سناریوی دشمنان است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: مسئولان و مدیران باید از خود و اطرافیانشان صیانت و مراقبت کنند تا خودشان را در معرض تهمت و افترا قرار ندهند. مردم نیز باید هوشیار بوده و سواد رسانه‌ای داشته باشند تا در سناریویی که دشمن برای ما نوشته است بازی نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز _جمعه سوم فروردین_ در اولین آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و خودداری از روزه‌خواری تأکید و اظهار کرد: افرادی که به روزه‌خواری اقدام می‌کنند در روز قیامت خواهند دید چه خسرانی دیده‌اند و این افراد در دنیا نیز در برابر لحظات سخت نیز نمی‌توانند تاب آورده و به هوای نفس خود گوش خواهند داد.

وی افزود: فضای جامعه اسلامی امروز گرفتار ویروس شایعات و اتهامات شده است و اخبار تأیید نشده و قضاوت‌های عجولانه به یک بیماری تبدیل شده است.

امام جمعه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار بدون تحقیق و فضاسازی امروزی در جامعه هدفمند بوده و هدف خدشه‌دار کردن امر به معروف، ولایت فقیه، حوزه علمیه و روحانیت است.

قاسم‌خانی تأکید کرد: مردم همه شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و بهترین چیزی که بندگان خدا به همدیگر سفارش می‌کنند تقوا است.

وی ادامه داد: در هیچ کاری نباید عجله کرد، نباید زود قضاوت و اظهار کنیم و باید تحقیق و صبر و تحمل آشنا شویم و بعد اظهار نظر کنیم که نسخه درمان این بیماری آیه ۶ سوره حجرات است.

امام جمعه خوی با توصیه به مسئولان تصریح کرد: مسئولان و مدیران باید از خود و اطرافیانشان صیانت و مراقبت کنند تا خودشان در معرض تهمت و افترا قرار ندهند و مردم نیز باید هوشیار بوده و سواد رسانه‌ای داشته باشند تا در سناریویی که دشمن برای ما نوشته بازی نکنیم.

قاسم‌خانی عنوان کرد: دشمنان امروز تلاش دارند با استفاده از رسانه‌های خود چهره منفی از کشورمان را در جهان نشان دهند، اقدامات ضدایرانی‌شان را مشروعیت بخشند و بیانیه اخیر گروه ۷ نیز در این راستا است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی که خود را از برترین ارتش‌های جهان می‌دانست امروز در برابر گروه‌های کوچک فلسطینی شکست خورده و نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

امام جمعه خوی افزود: کشورهای غربی انواع تسلیحات را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند و بر وحشی‌گری و نسل‌کشی اسرائیلی‌ها چشم‌پوشی می‌کنند که این نشان‌گر دورویی و نفاق غرب در سیاست بین‌الملل است و نگاهش به جان انسان‌ها سیاسی و منفعت‌طلبانه است.

کد خبر 738315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.