مبلغ زکات فطره و فدیه ماه رمضان سال جاری در کردستان اعلام شد

امام جمعه موقت شهر سنندج گفت: مبلغ زکات فطره (سرفطره) ماه رمضان سال ۱۴۰۳ در استان کردستان، حداقل ۵۰ هزار تومان و فدیه ترک روزه نیز حداقل ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا سید احسن حسینی امروز _جمعه سوم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: شورای افتای استان کردستان، مبلغ زکات فطره (سرفطره) ماه رمضان سال ۱۴۰۳ را در استان کردستان، حداقل ۵۰ هزار تومان و فدیه ترک روزه را حداقل ۱۵ هزار تومان تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت داشتن توان مالی، می‌توان بیشتر از این مبالغ را نیز پرداخت کرد، افزود: تعجیل در پرداخت فطریه امری شایسته است، اما می‌توان تا شب قبل از عید فطر آن را به تأخیر انداخت.

امام جمعه موقت شهر سنندج ادامه داد: ماه رمضان دارای خیر و برکات بسیاری است و بر اساس آنچه در منابع دینی ما آمده، ثواب هر کار خیری در این ماه ۷۰ برابر و در بعضی از مواقع تا ۷۰۰ برابر نیز می‌رسد.

ماموستا حسینی اضافه کرد: تلاوت قرآن و کمک به نیازمندان و فقرا بسیار در این ماه توصیه شده است که بر ما مسلمانان لازم است از این فرصت، بهره کافی را ببریم.

وی ضمن خیرمقدم به مسافران و میهمانان نوروزی کردستان، از آنها خواست که با توجه به همزمانی این ایام با ماه رمضان، حرمت روزه‌داران و این ماه را نگه دارند.

کد خبر 738294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.