تردد بیش از ۱۰ میلیون خودرو در اصفهان ثبت شد / آماده‌باش ۳۰۰۰ تیم امدادی تا عید سعید فطر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس آمار اداره راه، از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا یکم فروردین سال جاری، تردد بیش از ۱۰ میلیون و ۴۷۹ هزار خودرو در استان اصفهان ثبت شده است که بیش از ۷۷۶ هزار خودرو وارد استان و نزدیک به ۷۶۵ هزار وسایل نقلیه از اصفهان خارج شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سفرهای نوروزی سال جاری با توجه به ایام ماه مبارک رمضان زودتر آغاز شد، اظهار کرد: نیروهای امدادی در قالب ۳ هزار تیم با ۱۰ هزار نفر تا عید سعید فطر برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی درباره میزان ورودی و خروجی خودروهای سواری استان اصفهان با آغاز زود به هنگام سفرهای نوروزی افزود: بر اساس آمار اداره راه، از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا یکم فروردین سال جاری، تردد بیش از ۱۰ میلیون و ۴۷۹ هزار خودرو در استان اصفهان ثبت شده است که بیش از ۷۷۶ هزار خودرو وارد استان و نزدیک به ۷۶۵ هزار وسایل نقلیه از اصفهان خارج شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پیش از آغاز تعطیلات نوروزی بازدیدهای مختلفی به منظور تأیید و تأمین ایمنی محل اسکان مسافران نوروزی در استان صورت گرفت و پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم برای هرگونه رخداد حوادث و تسهیل مسافران اندیشیده شد، تصریح کرد: با آغاز سفرهای نوروزی ۲۱۰ پایگاه اورژانس در سراسر استان مستقر شدند و جمعیت هلال احمر نیز در ۴۶ پایگاه فعالیت دارند.

شیشه‌فروش درباره مشارکت ۲۵ دستگاه خدمات‌رسان استان اصفهان در طرح نوروزی ۱۴۰۳ گفت: طی رزمایش طرح نوروزی در اواخر اسفند سال گذشته با همکاری پلیس راه و ستاد امدادرسانی نوروزی استان، ۱۱۴ تیم آتش نشانی در ۹۰۰ دهیاری و ۴۱ پایگاه سلامت جاده‌ای در بخش روستایی و شهری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا یکم فروردین، ایستگاه‌های پلیس راه، مراکز هواشناسی، شرکت‌های مرتبط با امداد خودرو، عوامل خدماتی آب و فاضلاب، گاز، برق و سوخت از نیروهای فعال در ایام نوروز هستند و با همزمانی نوروز با ماه رمضان و برپایی مراسم‌های مختلف در مساجد و تکایا، گروه‌هایی نیز تشکیل شدند این مکان‌ها را از نظر ایمنی مورد ارزیابی قرار دهند تا شاهد حادثه‌ای نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره فعال شدن ستادهای مدیریت بحران و پیشگیری از سیل در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری شهرستان‌های استان تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها مکلف هستند که اقدامات لازم را به منظور توزیع سوخت در ۳۶۰ جایگاه سوخت و آب‌رسانی سیار به ۳۲۰ روستا انجام دهند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش میراث فرهنگی به عنوان ستاد خدمات سفر در استان، در مجموع از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا یکم فروردین، بیش از ۳۱۲ هزار و ۸۱۲ نفر در استان و ۱۵۸ هزار و ۸۷۴ نفر در شهرستان اصفهان اقامت داشته‌اند.

کد خبر 738247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.