اسکان بیش از ۲۸۰ هزار نفر طی ۷ شب در اصفهان/میزبانی کریمانه از مسافران در نصف جهان

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تا صبح روز سوم فروردین سال جاری، تمام گردشگران و مسافران نوروزی در محل مناسب اسکان داده شده‌اند و در این زمینه هیچ مسافری با مشکل مواجه نشد.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا صبح روز سوم فروردین سال جاری، تمام گردشگران و مسافران نوروزی در محل مناسب اسکان داده شده‌اند و در این زمینه هیچ مسافری با مشکل مواجه نشده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت اولویت نخست اسکان در هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر اصفهان افزود: هتل‌‎ها و مهمان‌پذیرها در اولویت کار این کمیته قرار گرفت و بر اساس آنچه از سوی جامعه حرفه‌ای هتل داران اعلام شد، تمام هتل‌های شهر با ظرفیتی بالغ بر ۸۷۰۰ هزار نفر شب خواب آماده اسکان مسافران شد که در حال حاضر این ظرفیت به طور کامل تکمیل شده است.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: ۲۵ مهمان‌پذیر در این کلان‌شهر اعلام آمادگی کرده است، اما ظرفیت آن‌ها نیز در همان روزهای ابتدایی فروردین سال جاری به‌طور صد درصد تکمیل شده است و در شب گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر اسکان خود را در مهمان‌پذیرها انتخاب کردند.

شفیعی با اشاره اینکه ظرفیت اسکان آموزش و پرورش به ۶۰۰ مدرسه و ۷۰۰۰ فضای آموزشی افزایش یافت، گفت: در این برنامه‌ریزی، اولویت دوم به مدارس آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد و تمام این ظرفیت در شب گذشته تکمیل شد و اسکان نزدیک به ۴۰ هزار نفر در مدارس و سایر فضاهای آموزشی و مکان‌های پیش‌بینی شده آموزش و پرورش، انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل صددرصدی ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ منزل استیجاری ادامه داد: منازل استیجاری به‌عنوان سومین اولویت اسکان مسافران و گردشگران قرار دارد.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰۰ منزل استیجاری در چرخه رسمی اسکان شهر قرار دارد و این آمار قطعاً فراتر از این تعداد خواهد بود و آمار منازلی که خارج از چرخه رسمی اتحادیه مشاورین املاک و از طریق سایت‌های بازاریابی و شبکه‌های مجازی اقدام به فعالیت غیر مجاز می‌کند، در اختیار این ستاد قرار ندارد.

تکمیل ظرفیت باغ فدک، منازل استیجاری و ۲۰ خوابگاه خودگردان دانشجویی و کارمندی

شفیعی با بیان اینکه این آمار در سال‌های گذشته بیش از ۱۱ هزار منزل استیجاری بوده است، گفت: در نهایت ظرفیت منازل استیجاری نیز تا شب گذشته (دوم فروردین سال جاری) به‌صورت کامل تکمیل شده است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت ۲۰ خوابگاه خودگردان دانشجویی و کارمندی افزود: خوابگاه‌های دانشجویی از ظرفیت دیگر شهر اصفهان است و با همکاری دانشگاه اصفهان و شرکت‌های خصوصی ارائه خدمات خوابگاهی اسکان مسافران و گردشگران در این حوزه نیز با همکاری متصدیان خوابگاه‌ها انجام شد و بیش از ۲۰ خوابگاه به چرخه اسکان وارد شد و این ظرفیت نیز شب گذشته به طور کامل تکمیل و بالغ بر ۲۰۰۰ نفر اسکان خود را در فضای خوابگاهی تجربه کردند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به تکمیل ظرفیت باغ فدک تاکید کرد: مجموعه فرهنگی تفریحی گردشگری باغ فدک به‌عنوان تنها محل اقامت مسافران در فضای روباز به‌صورت چادر خواب در شمال شهر، اولویت بعدی اسکان در اصفهان قرار دارد.

شفیعی گفت: این مکان شب گذشته با ورود جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور کامل تکمیل شده است.

وی با اشاره به ورود ورزشگاه‌ها به چرخه اسکان در این کلان‌شهر ادامه داد: در صورت تکمیل این ظرفیت‌های اشاره شده اسکان، ظرفیت ورزشگاه‌ها، مراکز عمومی و مراکزی که امکان اقامت موقت دارند نیز به این چرخه اضافه می‌شود.

تا صبح سوم فروردین سال جاری هیچ مسافری بدون محل اسکان نمانده است

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ورزشگاه‌ها به امکانات لازم تجهیز شده و به مرور در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، همچنین شب گذشته شش ورزشگاه و مکان اقامت تجمعی در مناطق ۱۰، ۱۴، ۵ و ۱۳ به روی گردشگران باز شده و تا صبح امروز پذیرش مسافران انجام شده است.

شفیعی گفت: بر این اساس تا صبح سوم فروردین سال جاری هیچ مسافری بدون محل اسکان نمانده است.

وی افزود: قبل از گشایش هر ورزشگاه هماهنگی لازم با کمیته قضائی و انتظامی و ایمنی و آتش‌نشانی انجام شده است و پس از مستقر شدن اکیپ‌های این کمیته‌ها و تأیید شرایط ایمنی، مجوز ورود مسافران صادر می‌شود.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی رودخانه و موج تازه مسافران نوروزی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که طبق سنوات گذشته پیک اصلی مسافران نوروزی در هفته نخست و سپس در سه شب آخر است.

اطلاع از ظرفیت‌های باقی‌مانده اسکان از طریق «اصفهان من» و «۱۳۷»

شفیعی گفت: احتمال می‌دهیم همچون شب گذشته در شام سوم فروردین سال جاری با موج حضور مسافران مواجه خواهیم بود، هرچند ممکن است بازگشایی رودخانه زاینده‌رود این پیش بینی را بر هم بزند، اما طبق روال در هفته دوم نوروز با کاهش تعداد مسافر روبه‌رو خواهیم شد.

وی ادامه داد: از نهم تا دوازدهم فروردین سال جاری نیز مسافرانی که در حال بازگشت از دیگر شهرها هستند، شبی را در اصفهان اسکان خواهند داشت و برای آن نیز آمادگی کامل داریم.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: مسافران می‌توانند برای دریافت ظرفیت‌های باقی‌مانده اسکان و اطلاع از مکان مراکز ارائه اسکان به گردشگران، از طریق مراجعه به اپلیکیشن اصفهان من و تماس با سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ اقدام و اسکان خود را انتخاب کنند.

کد خبر 738224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.