برگزاری ۴۲ برنامه متنوع در شهر اصفهان/ دل‌خوشی را در قالب فرهنگ به مردم تقدیم می‌کنیم

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: ۴۲ برنامه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی و گردشگری ویژه نوروز تدارک دیده شده است، زیرا معتقدم دل‌خوشی را باید در قالب فرهنگ به مردم تقدیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» با بیان اینکه ۴۲ برنامه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده است، مجموعه ما دارای چهار معاونت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تفریحی و گردشگری است، اظهار کرد: برنامه‌ها در نوروز را برای بهره‌مندی شهروندان و مهمانان تلفیق کرده‌ایم.

وی افزود: در مکان‌هایی که بیشتر محل استقرار مهمانان و شهروندان است همچون میدان امام خمینی (ره)، کوه صفه، باغ غدیر، باغ فدک و ناژوان، برنامه‌های متنوعی را با توجه شرایط ماه رمضان تدارک دیده‌ایم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهم‌ترین این برنامه‌ها، از شامگاه گذشته در گلستان شهدا آغاز شده است و تا یک هفته ادامه خواهد داشت؛ این برنامه جشن معرفتی و محفلی است و علاوه بر حضور چهره‌های قرآنی، برنامه‌های تفریحی هم پیش بینی شده است.

حیدری مناجات خوانی، جز خوانی و رویدادهای تفریحی در چهارباغ را از دیگر برنامه‌ها برشمرد گفت: از صبح تا ظهر و در نهایت بعدازظهر و پس از افطار به تناسب، برنامه‌های متفاوت و متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع سلامت، مرتبط با موضوع فرهنگ است و همه فرهنگ نیز موضوع سلامت است، در این راستا تعریف سلامت، رسیدن به رفاه نسبی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است و کسی که همه اینها را داشته باشد، سالم است.

به‌رغم تمام بحران‌ها از جمله بیماری کرونا که داشتیم، مشارکت مردم زبانزد بوده است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه به‌رغم تمام بحران‌ها از جمله بیماری کرونا که داشتیم، مشارکت مردم زبانزد بوده است، افزود: مقام رهبری شعار سال را به مشارکت مردم گره زدند؛ بی‌شک این باور را داریم اگر مردم در هر موضوعی به صحنه بیایند، به طور قطع کار به بهترین حالت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران کرونا خیلی چیزها را نداشتیم، اما آن دوران به خوبی طی شد که علت آن همراهی خوب مردم است.

حیدری با اشاره به ارتباطات ۳۰ ساله در حوزه فرهنگی با شهردار اصفهان، گفت: یکی از آرزوهای من این بود که در حوزه سلامت روانی، اجتماعی و معنوی کار کنم، اگر این اتفاق تحقق یابد، حال مردم خوش خواهد بود، البته معتقدم دل‌خوشی را باید در قالب فرهنگ به مردم تقدیم کنیم.

وی افزود: فرهنگ همان باورها، ارزش‌ها، رفتارها و عادات است، اگر همه اینها محتوا داشته باشد، مردم لذت می‌برند.

از فرهنگی که به ما به ارث رسیده است باید پاسداری کنیم

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه محتوای معنایی برنامه‌ها که تقدیم مردم می‌شود بیشتر از ظاهر آن است، گفت: به هر شهری که برای دیدن، به آن سفر می‌کنیم، علاقه‌مندیم که توشه‌ای هم از آن با خود داشته باشیم، هر چند شهر اصفهان به لحاظ دیدن، زبانزد و مثال زدنی است.

وی با اشاره به ۴۲ بسته برنامه فرهنگی افزود: یکی از بخش‌های این برنامه‌ها موضوع گردشگری است، از شهروندان درخواست می‌کنم از این برنامه‌ها که در حوزه گردشگری معنوی است، استفاده کنند، این گردشگری در بازار و تکایا خواهد بود، بخش‌هایی که مغفول مانده است.

حیدری با تاکید بر اینکه با دیدن موزه عصارخانه و حمام شاهزاده می‌بینیم چقدر فرهنگ ما غنی است تصریح کرد: از فرهنگی که به ما به ارث رسیده است باید پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متفاوت و متنوعی را در نوروز پیش بینی کردیم افزود: علاقه‌مند هستیم که دل‌ها خوش باشد، در این راستا در شهری که شهر زندگی نام گرفته، زندگی با شادی، دل خوشی، نشاط و امید ارزشمند است، همان طور که مقام رهبری در سخنرانی نوروزی به آن اشاره کردند، یکی از رسالت‌های ما نیز همین موضوع است.

کد خبر 738214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.