دولت نترسد و وظایف خود را به مردم بسپارد/ مدیریت شهری زمینه مشارکت مردم را فراهم کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری، معتقدم دولت نباید بترسد و فعالیت‌های خود را به مردم بسپارد، گفت: شعار سال ۱۴۰۳ شعار خیلی مهمی است و باید در بخش‌های مختلف همچون هتل‌سازی و گردشگری، خدمات، صنایع تولیدی، اجرایی شود.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: مدل مدیریت شهری و شوراها نوعی مشارکت مردمی بوده که در کل کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار نفر از مردم ایران در شورای اسلامی روستاها و شهرها برای اداره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند، افزود: این مدل موفقی بوده است که روز به روز نسبت به قبل در حال جلوگیری از آن هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس گاهی اجازه نمی‌دهند شورای اسلامی شهر که در قانون اساسی به آن اشاره شده و از منتخبان شهروندان هستند، وظیفه قانونی خود را انجام دهد، در حالی که مدیریت شهری زمینه مشارکت شهروندان را فراهم کرده است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه مدیریت شهری از نقش‌آفرینی مردم بهره می‌برد و فعالیت‌های خود را نیز به‌صورت مشارکتی انجام می‌دهد، تاکید کرد: در حوزه فعالیت قوه‌های مجریه و مقننه خلأ مشارکت مردمی محسوس است و شاید رهبری نیز به این همین دلیل شعار سال را «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب کردند.

مشارکت مردم می‌تواند به پایداری شاخص‌های اقتصادی کمک کند

وی با بیان اینکه مشارکت یک اصل است و دولت نیز باید در زمینه تولید این اصل را فراهم و از آن‌ها حمایت کند تا بخش خصوصی نیز به میدان بیاید، ادامه داد: مشارکت مردم می‌تواند به پایداری شاخص‌های اقتصادی کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری، معتقدم دولت نباید بترسد و فعالیت‌های خود را به مردم بسپارد، تصریح کرد: حدود ۲۳ سال قبل گفتیم دولت ۴۳ وظیفه را واگذار کند که یکی از آن‌ها حوزه بهداشت و درمان است تا کار دولت سبک‌تر شود، زیرا با این اقدام مردم دلسوزانه کمک می‌کنند و کیفیت کار نیز ارتقا پیدا می‌کند.

حاج‌رسولی‌ها گفت: شعار سال ۱۴۰۳ بسیار مهم است و باید در بخش‌های مختلف همچون هتل‌سازی و گردشگری، خدمات، صنایع تولیدی، صنایع غذایی اجرایی شود.

کد خبر 738161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.