عدم توجه به جلو، دلیل اصلی تصادفات درون‌ شهری در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: عدم توجه به جلو، دلیل اصلی تصادفات درون‌ شهری استان کردستان در پنج روز اول طرح ترافیکی نوروزی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس آمارها، در پنج روز اول طرح ترافیکی نوروزی سال جاری، «عدم توجه راننده به جلو» به میزان ۵۹ درصد، دلیل اول و اصلی تصادف‌های درون شهری در استان کردستان بوده است.

وی با اعلام اینکه ۵۹ درصد از تصادفات شهرهای کردستان در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد، افزود: وقتی می‌بینیم تصادفات جرحی و خسارتی در معابر درون شهری افزایش پیدا کرده و بخش زیادی از آن در کمربندی‌ها و معابر حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد این خبر را به ما می‌دهد که بحث سرعت بالا واقعاً جدی است.

رئیس پلیس راهور کردستان ادامه داد: ما با رانندگانی مواجه هستیم که سرعت‌های بالایی را تجربه می‌کنند و جنس تصادفات آنها با واژگونی و برخوردهای شدید با موانع، رفیوژها و دیوار و درختان همراه است.

سرهنگ همتی‌زاده اضافه کرد: در بحث علت تامه تصادفات این مدت، عدم توجه به جلو همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و عدد ۵۹ درصد را نشان می‌دهد که بحث صحبت با تلفن همراه، عجله و شتاب بی مورد و خستگی و خواب آلودگی و خطاهای انسانی و سایر مؤلفه‌های دیگر بسیار بر تصادفات تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه یک لحظه غفلت و حواس‌پرتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را موجب شود؛ از رانندگان خواست حین رانندگی حتماً دقت کافی به جلو داشته و با سرعت مطمئنه تردد کنند تا شاهد حوادث تلخ برای خود و دیگران نباشیم.

کد خبر 738158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.