پویش خلاقانه «چشم به راهیم» منجر به کاهش تصادفات می‌شود

استاندار خراسان شمالی اجرای پویش «چشم به راهیم» را خلاقانه و موثر توصیف کرد و گفت: سال‌های آتی نیز باید شاهد برگزاری این پویش با رفع نقاط ضعف باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _پنجشنبه، دوم فروردین_ در حاشیه اجرای پویش «چشم به راهیم» اظهار کرد: افزایش میزان آگاهی رانندگان و سرنشینان از تمامی علائم و هشدارهای جاده‌ای منجر به کاهش تصادفات می‌شود.

وی فعال بودن ایستگاه‌های ایمنی کاربران جاده‌ای را مهم‌ترین عامل در کاهش تصادفات دانست و افزود: امیدواریم این حرکت خلاقانه با کیفیت بهتر در سال‌های آینده هم دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات در اثر ناآگاهی رخ می‌دهد، ادامه داد: با پویش چشم به راهیم توقف کوتاهی در هر ایستگاه انجام می‌شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

حسین‌نژاد پویش فوق را مهم و ابتکاری خلاقانه برشمرد و گفت: این پویش بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با سرنشینان برای آگاهی رساندن جهت کاهش تصادفات است.

وی به اهمیت نقش همراهان در کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: استاندارد تعداد سرنشینان باید رعایت شود تا منجر به بروز اتفاقات ناگوار نشود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید گفتمان‌های داخل وسیله نقلیه منجر به حواس‌پرتی راننده شود.

وی تصریح کرد: هر چند با استقرار نیروهای راهداری، امدادی و جاده‌ای و هلال احمر درصدد رفع مشکلات هستیم، اما علائم و هشدارهای جاده‌ای باید رعایت شود تا کاهش اتفاقات را شاهد باشیم.

کد خبر 738128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.