«زیرخاکی» مردم را با ظرفیت‌های تاریخی و هنری تخت فولاد آشنا می‌کند

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: رویدادی تحت عنوان زیرخاکی از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در نظر گرفته شده است تا شهروندان در قالب یک بازی محیطی با مجموعه تخت فولاد و ظرفیت‌های تاریخی و هنری آن آشنا شوند.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ همچون شهروندان که منازل خود را خانه‌تکانی کردند، مجموعه تخت فولاد را برای استقبال از مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ آماده‌سازی کردیم و امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی از گردشگران و شهروندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم در آخرین روز سال ۱۴۰۲ برای زیارت اهل قبور در تخت فولاد حضور پیدا کرده‌اند، افزود: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن در نوروز ۱۴۰۳، این مجموعه ارزش چندبرابری پیدا کرده است و به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری معنوی نصف‌جهان مورد استقبال مسافران و شهروندان است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد خاطرنشان کرد: در مجموعه تخت فولاد اقداماتی که برای نوروز و ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کردیم در دو بخش در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها خدماتی است و برای ارائه خدماتی نظیر رنگ‌آمیزی، بهینه‌سازی آب‌نماهای مجموعه، گل‌کاری و نظافت تکایا در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای یک زیارت شایسته اقداماتی انجام شده است.

عمرانی با بیان اینکه در حوزه رویدادی نیز همکاران مجموعه تخت فولاد سعی کردند با برنامه‌ریزی رویدادهایی علاوه بر فیض معنوی و تاریخی حضور در این مجموعه، بتوانند با یک رویداد بهره بهتری ببرند، گفت: رویدادی تحت عنوان زیرخاکی از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در نظر گرفته شده است تا شهروندان در قالب یک بازی محیطی با مجموعه تخت فولاد و ظرفیت‌های تاریخی و هنری آن آشنا شوند.

وی اضافه کرد: شب‌ها نیز مراسم مناجات‌خوانی در مجموعه تخت فولاد از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۰۰ در تکایای بابا رکن‌الدین و صاحب‌روضات برقرار است.

کد خبر 738110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.