جابه‌جایی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر با حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از جابه جایی سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با ناوگان حمل‎ونقل عمومی از زمان آغاز طرح سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند تا یکم فروردین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدکمال هادیان‌فر به متناسب سازی نسبت تعداد ناوگان با پیش‌بینی افزایش سه تا پنج درصدی سفرهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در معاونت حمل‌ونقل اشاره کرد و اظهار کرد: امروز میزان تردد خودروهای شخصی در جاده‌های کشور با کاهش ۱۱ درصدی و میزان تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی با کاهش ۱۰ درصدی مواجه هست.

وی افزود: دو عامل تقارن ماه مبارک رمضان با آغاز طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و شرایط جوی ناپایدار، منجر به کاهش تقاضا برای سفر در شقوق مختلف حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا روز گذشته که پیک دور رفت سفرهای نوروزی را پشت سر گذاشته‌ایم، نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کردند و با پایان تعطیلات ابلاغی دولت پیک برگشت آغاز می‌شود که تمهیدات لازم برای ایام اوج بازگشت مردم اندیشیده شده است.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: بیشترین میزان کاهش در حمل‌ونقل دریایی به خاطر شرایط ناپایدار جوی رخ داده است و به طور طبیعی هرچه شرایط جوی به سمت پایداری برود، تعداد سفرهای دریایی نیز بیشتر می‌شود.

برقراری یک میلیون و ۱۷۳ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱

وی با اشاره به عملکرد سامانه ۱۴۱ از زمان شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تا امروز گفت: بیش از یک میلیون ۱۷۳ هزار تماس با این سامانه در این مدت با محوریت پرسش نسبت به وضعیت راه‌ها برقرار شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تلاش راهداران در ایام نوروز تشکر و قدردانی کرد و گفت: همکاران ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ۲۹۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور همواره حضور فعال دارند تا مواردی مانند ریزش در محورهای چالوس و هراز را بدون وقوع حادثه، ترمیم و شرایط تردد روان را فراهم کنند.

هادیان‌فر افزود: بیشترین سفرها به شمال، غرب و جنوب کشور از محورهای مواصلاتی استان‌های تهران، البرز قم و مرکزی انجام می‌شود و استان‌های مازندران، گیلان، قم، مشهد و اصفهان دارای بیشترین میزان پذیرش سفر هستند.

وی از تغییر الگوی سفر در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با توجه تغییر جوی در این ایام، تمایل برای سفر به استان‌های دارای آب و هوای گرم بیشتر شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیش از ۲۱۰ هزار نفر از فعالان حوزه حمل‌ونقل در شقوق مختلف حمل‌ونقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای در این ایام مشغول خدمت رسانی به مردم و مسافران هستند.

اعلام اخطار به مدیرعامل ایرلاین دارای بیشترین تأخیر پروازی

هادیان‌فر همچنین با اشاره به بازدید از مرکز OCC سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: این اقدام ابتکاری سازمان هواپیمایی منجر به کاهش تأخیر پروازها شده و طی بازدیدی به مدیرعامل شرکتی که بیشترین تأخیر پرواز داشت، اخطار داده شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی یک میلیون ۴۰۰ هزار بلیت برای پروازهای برنامه‌ای گفت: ۲۵ درصد بلیت‌ها به پروازهای خارجی و ۷۵ درصد به پروازهای داخلی اختصاص یافته است. همچنین ۹۰۰ پرواز فوق‌العاده برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ پیش‌بینی شد. از مسافران تقاضا می‌شود بلیت‌های رفت و برگشت خود را قبل از انجام سفر تهیه کنند تا در زمان برگشت با مشکل احتمالی مواجه نشوند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از پایانه غرب کشور نیز گفت: در این بازدید، نظر مسافران و رانندگان گردآوری و مشخص شد که مردم نسبت به خدمات ارائه شده گلایه‌مندی و نارضایتی ندارند. اما رانندگان با توجه به زیان ناشی از سفرهای یکسرخالی یا با حداقل مسافر نارضایتی داشتند که باید جایگزینی برای آن اندیشیده شود.

نقش پروژه‌های افتتاح شده بر سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

هادیان‌فر در ادامه با اشاره به تأثیر پروژه‌های زیربنایی افتتاح شده در سال ۱۴۰۲ بر سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیان کرد: سال گذشته شاهد افتتاح‌های متعددی توسط وزیر راه و شهرسازی به ویژه در حوزه‌های جاده‌ای و ریلی بودیم و از نظر اینجانب که سال‌ها در پلیس راهور فعالیت داشتم، تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه ۸ کیلومتری منجیل-رودبار از تأثیرگذارترین پروژه‌های افتتاحی بر روان سازی ترافیک عبوری به سمت شمال کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز با مشاهده تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌ها شاهد روان بودن ترافیک نسبت به سال‌های قبل بودیم که همواره با صف‌های طولانی خودروها در دهانه ورودی شهرهای منجیل و رودبار مواجه بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احتمال تشدید ترافیک در مسیر برگشت این مسیر گفت: مردم در مسیر برگشت به دلیل اینکه باید از داخل شهر منجیل و رودبار تردد کنند با تشدید ترافیک احتمالی مواجه می‌شوند که البته با پلیس راهور و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هماهنگی لازم به عمل آمده است.

هادیان‌فر در پایان آزادراه شیراز-اصفهان و آزادراه غدیر را عوامل مؤثری بر روان سازی بار ترافیکی سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ دانست و اتمام پروژه‌های زیربنایی نیمه تمام را اهتمام وزیر راه و شهرسازی و تلاش و همت شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه عنوان کرد.

کد خبر 738080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.