استقرار ۹ ستاد اطلاع‌رسانی نوروزی در شهر قم

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای شهرداری در ایام نوروز گفت: ۱۰ کمیته و ۹ ستاد اطلاع‌رسانی در سطح شهر قم و مبادی ورودی شهر به راهنمایی زائران می‌پردازند.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: تمام نیروهای خدماتی، فضای سبز و آتش‌نشانی از جمله حدود ۳۰۰۰ نفر در ایام نوروز به حالت آماده‌باش هستند، همچنین ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه و عمرانی به جمع‌آوری پسماند و نگهداشت شهر کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفت بوستان برای اسکان موقت زائران و مسافران اختصاص داده شده است، افزود: محوریت ستاد اسکان در نوروز امسال با آموزش و پرورش است و شهرداری قم نیز در این امر مشارکت می‌کند. اولویت نخست اسکان مدارس و سپس مساجد و حسینیه‌ها هستند و همچنین تعدادی سوله ورزشی نیز در صورت بارندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: استراحتگاه در بوستان فدک، غدیر، هاشمی، مهدی، نماز و نیایش دایر شده است تا شهروندان بتوانند به خوبی توقف داشته باشند.

میرهادی اضافه کرد: همکاران آتش نشانی از ۲۵ ایستگاه در سطح شهر حضور فعال دارند و از چادرهایی که در بوستان‌ها نصب می‌شود، بازدید ایمنی می‌کنند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس طی ایام نوروز در آماده‌باش هستند، نیروهای آتش نشانی نیز قبل از تحویل سال بازدیدهایی را از اماکن از جمله مدارس، حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها انجام دادند.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: اداره کل تخلفات شهری با ۷۰ نیرو به صورت ویژه پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران را پوشش می‌دهند.

میرهادی عنوان کرد: در زمینه اختصاص پارکینگ در هسته مرکزی شهر مواردی از جمله پارکینگ طبقاتی زائر، پارکینگ بهار و پارکینگ شرقی حرم مطهر در اختیار زائران و مسافران قرار داده شده است.

وی گفت: ۱۰ کمیته و ۹ ستاد اطلاع‌رسانی وجود دارد که ستادها در مبادی ورودی شهر به راهنمایی زائران می‌پردازند از جمله ورودی قم-تهران، جاده اراک، جاده جمکران، حرم مطهر، ورودی بلوار شهید سلیمانی و جاده اصفهان که تا پایان نوروز فعال هستند و سامانه ۱۳۷ نیز در حال آماده‌باش کامل قرار دارد.

کد خبر 738061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.