آتش‌نشانی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی/ کمبود نیرو و تجهیزات داریم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: در ایام نوروز همچون زمان انتخابات، پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه سوری نیروهای ما آماده ارائه خدمات به شهروندان و مهمانان نوروزی هستند.

محمد میرزایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با بیان این‌که در تعطیلات نوروزی اکیپ‌های این سازمان در کنار ستاد اسکان مسافران مستقر می‌شوند، اظهار کرد: بعد از اتمام بارندگی‌ها اکیپ‌های سیار و تیم غریق نجات و غواصی کنار دریاچه کیو، جهت پیشگیری از خطرات احتمالی و نجات جان افراد حادثه دیده به صورت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در بحث ترافیک نیز با توجه به اینکه استفاده از تجهیزات مناسب می‌تواند از بیش‌تر شدن احتمال خطر جلوگیری کند، در پایان سال خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در ادامه بیان کرد: برای شب‌های قدر نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای استقرار خودروها در کنار مکان‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر انجام داده‌ایم.

میرزایی مقدم افزود: در روز طبیعت نیز در ورودی شهرها از جمله گردنه شوراب، مله شبانان، پارک جنگلی مخملکوه و پلیس راه کمالوند، نیروهای ما جهت خدمات‌رسانی مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه تجهیزات پیشگیرانه از مصادیق توجه به حقوق شهروندی است، گفت: سه ایستگاه مجهز به سیستم هیدرولیک جاده‌ای در بحث تصادفات در آماده‌ باش کامل برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد ادامه داد: از آغاز سفرهای نوروزی یک فقره تصادف به ما گزارش شده است که بلافاصله ایستگاه شماره ۶ را به محل اعزام کرده‌ایم، بعد از آن هنوز تصادفی به ما گزارش نشده است.

میرزایی مقدم گفت: با توجه به اینکه حوزه خدمات‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد تا ۳۰ کیلومتر خارج از شهر است، خدمات‌رسانی در فواصل بیش از ۳۰ کیلو متر برعهده هلال احمر است و آتش‌نشانی برحسب نیاز و مجوزهای لازم می‌تواند مأموریت‌های خود را در فواصل طولانی نیز انجام دهد.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و آغاز بارش‌ها در مرکز لرستان، افزود: بنرهای هشدار دهنده در سطح شهر و کنار نقاط حادثه‌خیز، جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان توسط سازمان آتش نشانی نصب شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: از دیروز تا به حال شاهد آب‌گرفتگی سطح معابر شهر مثل، شهرک پگاه رزم‌آوران گلدشت غربی، میدان میوه و تره بار ماسور، مرکز شهر، باغ دختران، میدان انوش بوده‌ایم که نیروهای ما اقدامات لازم در زمینه آب‌گرفتگی و کمک‌رسانی به خودروهای گرفتار در آب‌گرفتگی‌ها را انجام داده‌اند.

میرزایی مقدم گفت: با شروع بارش‌ها نیروها و ماشین‌های ما در نقاط حادثه‌خیز و در نوار ساحلی مستقر شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در بیش‌تر موارد هنگام بارندگی‌ها پل موقت جهادگران برای ما چالش ایجاد می‌کند، امروز نیروهای ما در محل حاضر شده و با نوارکشی و تذکر، مردم را از منطقه خطر دور کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد با اشاره به این‌که خوشبختانه بارندگی‌ها تا به حال به گونه‌ای بوده که موجب طغیان رودخانه نشده است، گفت: تا به حال به خاطر سرعت عمل عوامل خدمات شهری و آتش‌نشانی در آب‌گرفتگی‌ها، شاهد گزارش خسارت مالی نبوده‌ایم.

میرزایی‌مقدم در ادامه بیان کرد: به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم اما با توجه به توپوگرافی خرم‌آباد و حجم بالای ترافیک هشت ایستگاه آتش‌نشانی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد، بنابراین نیازمند افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی هستیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات در این سازمان، بیان کرد: اگر معاون عمرانی استاندار لرستان به قول خود مبنی به تأمین بودجه لازم برای این سازمان در سال ۱۴۰۳ عمل کند، نیرو و تجهیزات لازم را تأمین می‌کنیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در پایان گفت: توصیه می‌شود، شهروندان و مسافران نوروزی از دیواره‌های ساحلی فاصله بگیرند و از تردد در مسیرهایی که دچار آب‌گرفتگی می‌شوند و همچنین از انجام کوهنوردی خودداری کنند و با اطلاع از شرایط آب و هوایی در جاده‌های کوهستانی تردد کنند.

کد خبر 738027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.