پرنده‌ای در حال پرواز؛ طرح جدید فرودگاه شهر جنگلی چین

لیشای چین به‌زودی میزبان فرودگاهی به‌عنوان یک مرکز حمل‌ونقل داخلی و منطقه‌ای خواهد بود که طرح آن به شکل یک پرنده در حال اوج‌گیری است و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۳۰ میزبان ۱.۸ میلیون مسافر خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر لیشای در استان ژجیانگ چین که به‌واسطه مناظر و دره‌های سرسبزش «شهر جنگلی» نامیده می‌شود، میزبان فرودگاه جدیدی است که طرح‌های آن به‌تازگی توسط گروه معماران رونمایی شده است. این فرودگاه در میان زمین‌های تپه‌ای، تقریباً در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد و با ظرفیت پیش‌بینی‌شده سالانه یک میلیون مسافر، به‌عنوان یک مرکز حمل‌ونقل داخلی و منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود که به‌دنبال هماهنگی با محیط طبیعی است و به این ترتیب طرح حاضر به‌عنوان فرودگاه شهری لیشای عمل خواهد کرد.

پرنده‌ای در حال پرواز؛ طرح جدید فرودگاه شهر جنگلی چینی

فرودگاه جدید لیشای که به‌عنوان سمبل معنوی در منطقه عمل خواهد کرد، دوهزار و ۲۶۷ هکتار زمین را در بر می‌گیرد و اختلاف ارتفاعی آن به ۱۰۰ متر می‌رسد. نمای معماری فرودگاه شبیه یک پرنده سفید آماده برای اوج گرفتن و بنا دارای یک سایبان سفید نقره‌ای است. این ساختمان با الهام از پرندگان با توپوگرافی اطراف ادغام می‌شود و از باغ میزبان خود پیروی می‌کند.

پرنده‌ای در حال پرواز؛ طرح جدید فرودگاه شهر جنگلی چینی

درون فرودگاه رنگ‌های چوبی گرم در سراسر فضای داخلی با یک نورگیر شاتل‌شکل ترکیب می‌شوند تا بهره‌وری انرژی را افزایش دهند و مرز بین فضاهای داخلی و خارجی را محو کنند. چیدمان یک‌ونیم طبقه ترمینال که فضاهای انتظار آن در سطح بالایی و امکانات خروج آن در سطح پایینی قرار دارد به‌دقت طراحی شده است تا جریان مسافران را به حداکثر برساند. بهبود تماس بین مسافران و محیط اطراف آن‌ها نیز توسط یک مسیر ایجاد شده در مرکز فضای پارکینگ تسهیل می‌شود.

پرنده‌ای در حال پرواز؛ طرح جدید فرودگاه شهر جنگلی چینی

طراحی فرودگاه با پیش‌بینی رشد آینده انجام‌گرفته است که مطابق آن با افزایش تعداد مسافران همراه است و احتمالاً ۱.۸ میلیون مسافر را تا سال ۲۰۳۰ و پنج میلیون مسافر را تا سال ۲۰۵۰ در خود جای خواهد داد. این طرح شامل طراحی یک ترمینال بین‌المللی اضافی و ساخت آن تا پایان سال ۲۰۲۴ به پایان و فرودگاه به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 738016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.