ایران و آمار نزدیک در تقابل با ترکمنستان

تیم ملی ایران امشب در حالی به مصاف ترکمنستان می​‌رود که در دیدارهای رو در رو برتری محسوسی مقابل این تیم ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان تاکنون هشت بار در رقابت‌های مختلف از جمله مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، بازی‌های المپیک آسیایی و دوستانه رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین ایران سه بار و ترکمنستان دو بار به پیروزی رسیده‌اند ضمن اینکه سه دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در هشت تقابل دو تیم ۱۸ گل به ثمر رسیده است که ۱۰ گل سهم ایران و هشت گل سهم ترکمنستان بوده است.

ایران هرچند در تقابل با ترکمنستان برتری محسوسی نداشته است اما در دیدارهای رسمی تاکنون به این تیم نباخته است و هر دو شکست تقابل‌های ایران با ترکمنستان به دیدارهای دوستانه باز می‌گردد که در سال ۱۳۷۵ برگزار شد.

آخرین تقابل‌های ایران برابر ترکمنستان به مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ باز می‌گردد که در ترکمنستان ایران به تساوی یک بر یک رسید و در تهران ایران موفق به شکست سه بر یک ترکمنستان شد، نتیجه‌ای که بهترین پیروزی ایران مقابل ترکمنستان به شمار می‌رود.

۱۰ گل ایران به ترکمنستان را هشت بازیکن مختلف به ثمر رسانده‌اند و در این بین تنها صمد مرفاوی است که برابر ترکمنستان دو گله است و در حال حاضر بهترین گلزن تقابل‌های ایران برابر ترکمنستان به شمار می‌رود. سردار آزمون و سعید عزت اللهی که در حال حاضر در تیم ملی حضور دارند سابقه یک بار گلزنی به ترکمنستان را دارند، این دو بازیکن شانس زیادی دارند تا در صورت گلزنی در دو دیدار پیش روی تیم ملی برابر ترکمنستان، بهترین گلزنان تیم ملی ایران برابر ترکمنستان شود.

کد خبر 737947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.