ترکیب ایران مقابل ترکمنستان (احتمالی)

تیم ملی ایران در اولین دیدار پس از جام ملت​های آسیا امشب به مصاف ترکمنستان می​رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی ایران که چند ماه پیش حذف تلخی را در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برابر قطر تجربه کرد در اولین دیدار پس از این رقابت‌ها به مصاف ترکمنستان می‌رود، تیمی که به نظر مانند هنگ کنگ از جمله تیم‌های ضعیف گروه به شمار می‌رود.

هرچند در لیست امیر قلعه نویی برای تیم ملی نام نفرات جوان و مستعدی به چشم می‌خورد اما به نظر نمی‌رسد ترکیب اصلی تیم ملی چندان دستخوش تغییر شود و به احتمال فراوان از بازیکنان کم تجربه و جوان در طول بازی به عنوان بازیکنان جایگزین استفاده خواهد شد.

خط دفاعی که همچنان پیر است

اگر امیر قلعه نویی بخواهد از مدافعان اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا استفاده کند شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان دو بازیکن بالای ۳۰ سالی خواهند بود که در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و در دو سمت خط دفاعی نیز با توجه به دعوت نشدن احسان حاج صفی، این میلاد محمدی خواهد بود که در سمت چپ به کار گرفته خواهد شد و صالح حردانی به عنوان دفاع راست بازی خواهد کرد. اگر قلعه نویی نخواهد از بازیکنان ذخیره در جام ملت‌ها برابر ترکمنستان استفاده کند، علیرضا بیرانوند نیز در چارچوب دروازه خواهد ایستاد، در غیر این‌صورت شانس بازی حسین حسینی بیشتر از سایر دروازه‌بان‌ها است.

محمد امین حزباوی و سامان فلاح، دو مدافع وسط جوان تیم ملی از جمله نفراتی هستند که شانس بازی آنها حتی به صورت جانشین بالا است و در دو سمت خط دفاعی نیز صالح حردانی و حسین گودرزی شانس بازی دارند.

خط هافبک با کاپیتان جدید

سعید عزت اللهی با توجه به شرایط فنی و سنی مناسب به نظر جایگاه ثابتی را در ترکیب تیم ملی خواهد داشت و به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفته می‌شود و کمی جلوتر از او سامان قدوس با وظایف تهاجمی‌تر به کار گرفته می‌شود. در سمت راست خط هافبک اما علیرضا جهانبخش این بار با بازوبند کاپیتانی به عنوان کاپیتان اول به کار گرفته می‌شود و در سمت چپ در حالی که قایدی و محبی رقابت سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارند، به نظر می‌رسد این محبی باشد که در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت.

با نگاهی به فهرست نفرات تیم ملی به نظر می‌رسد ترافیک هافبک بسیار بالا است و اگر قرار به استفاده از بازیکنان دیگر باشد، امیر قلعه نویی گزینه‌های زیادی مثل امید نورافکن، محمد قربانی، الهیار صیادمنش و مهدی ترابی برای استفاده در ترکیب اصلی دارد.

سردار و طارمی همچنان در خط آتش

خط آتش تیم ملی را می‌توان با قاطعیت گفت که سردار آزمون و مهدی طارمی به نام خود زده‌اند و در شرایط عادی این دو بازیکن در پست مهاجم به کار گرفته می‌شوند. شاید در اواخر بازی نیز از مهاجم دیگر فهرست تیم ملی مثل جواد آقایی پور، محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان نیز استفاده شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر ترکمنستان

علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون

کد خبر 737946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.