استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اواخر امروز چهارشنبه با خروج سامانه ناپایدار، استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اواخر امروز چهارشنبه با خروج سامانه ناپایدار و استقرار جوی پایدار تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است و طی فردا پنج شنبه تا یکشنبه هفته آینده گاهی به سبب شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی، افزایش ابر و در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: به تدریج از بعدازظهر و شب یکشنبه هفته آینده با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، افزایش ابر و بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید) و رعد و برق و تگرگ تا سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: در روز پنج‌شنبه هوای استان قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، رگبار و رعد و برق پراکنده، گاهی وزش باد طی روز افزایش نسبی دما و در دامنه‌های جنوبی هوایی صاف تا نیمه ابری و وزش باد (گاهی شدید) پیش‌بینی می‌شود.

دادرس اضافه کرد: برای روز جمعه قسمتی ابری تا تمام ابری، مه آلودگی، وزش باد (گاهی جنوبی، پاره نقاط شدید) به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها بعضی نقاط رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی جوی بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تهیه شده است و طی روزهای آینده احتمال تغییر در نقشه‌های هواشناسی وجود خواهد داشت؛ بنابراین تغییرات احتمالی در پیش‌بینی جوی روزهای آینده اعلام می‌شود.

کد خبر 737943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.