حضور ۲۵ کشور در نمایشگاه قرآن تهران

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن ۲۵ کشور اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند که محصولات، هنرها و پژوهش‌های هنری خود را ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبیر فیروزیان در آئین افتتاحیه نمایشگاه تهران اظهار کرد: نمایشگاه قرآن امسال با شعار «می‌خوانمت» شروع به‌کار کرده است و هدف این نمایشگاه انتقال مفاهیم‌قرآنی و دینی توسط ابزار هنر است.

وی با بیان اینکه در این‌نمایشگاه محتوای فاخر توسط هنرهای‌جذاب به مخاطب ارائه می‌شود تا مفاهیم به روح و جان مخاطب نفوذ کند، افزود: در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن ۲۵ کشور اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند که محصولات، هنرها و پژوهش‌های هنری خود را ارائه کرده‌اند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از راهبردی‌ترین مسائل این‌نمایشگاه که به آن پرداخته شده است کودک‌و نوجوان است، گفت: از دیگر مسائلی که به آن پرداخته شده موضوع زن، عفاف، خانواده و حکومت‌دینی و قرآنی است.

فیروزیان ادامه داد: شعار نمایشگاه امسال یک‌شعار راهبردی است، ما معتقدیم خواندن و انس مردم با قرآن یک قدرت نرم در جامعه ایجاد می‌کند همانطور که دلیل اصلی صبر مردم فلسطین انس با قرآن کریم است.

وی در پایان تاکید کرد: پویش «حافظ شو» مربوط به کودکان و نوجوانان است که به ۱۴ سوره پایانی قرآن‌کریم پرداخته است و این شروعی برای محقق شدن حافظان میلیونی در کشور است.

کد خبر 737930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.