پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲

به‌بهانه فرا رسیدن سال ۱۴۰۳، در گزارشی به معرفی پدیده‌های فوتبال ایران در سال گذشته پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال ۱۴۰۲ روز گذشته _چهارشنبه بیست‌ونهم اسفند_ به پایان رسید و سال ۱۴۰۳ از راه رسید. به‌بهانه پایان یافتن سال ۱۴۰۲ قصد داریم در گزارشی به معرفی و بررسی پدیده‌های فوتبال ایران بپردازیم که توانستند خودشان را در عرصه باشگاهی و ملی نشان دهند و با انجام بازی‌های دیدنی در رقابت‌های کشوری و بین‌المللی، لقب پدیده و فوتبالیست آینده‌دار را به خود اختصاص دهند. در ادامه با پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ آشنا می‌شوید.

محمدجواد حسین‌نژاد

محمدجواد حسین‌نژاد هافبک جوانی است که در بازی اول این فصل سپاهان مقابل تراکتور به تیم بزرگسالان این باشگاه اضافه شد و ابتدا روی نیمکت نشست، اما در بازی دوم مقابل ذوب‌آهن جای سیدمحمد کریمی را در ترکیب اصلی گرفت و با ارائه نمایشی فوق تصور، خود را به عنوان پدیده فصل جدید لیگ معرفی کرد. وی در بازی با استقلال هم خوب بازی کرد تا نشان بدهد درخشش در بازی با ذوب‌آهن تصادفی نبوده و مورایس از بابت انتخاب وی اشتباه نکرده است.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

نمایش حسین‌نژاد ۲۰ ساله در سه بازی آخر سپاهان به قدری خوب بود که ضرورت حضورش به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب تیم امید هم حس می‌شد. اتفاقی که افتاد و محمدجواد حسین‌نژاد به‌عنوان هافبک طراح و پاسور در هر دو بازی تیم ملی فوتبال امید نیز حضور داشت.

استیل منحصر به‌فرد و جالب این بازیکن چپ‌پا به قدری چشم‌نواز است که پیدا کردن وی در زمین آسان است. حسین‌نژاد تکنیک قابل‌توجهی هم دارد و می‌تواند پا به‌توپ تمام طول زمین را طی کند و توپ را در اختیار خودش نگه دارد.

فوتبال ایران بازیکن چپ‌پای درجه یک زیاد نداشته است. آخرین بازیکنان چپ‌پای خوب فوتبال ایران که در پست هافبک بازی کرده‌اند سیروس دین‌محمدی، فریدون زندی و محسن مسلمان بودند. وحید امیری هم البته چپ‌پاست اما وی بیشتر وینگر یا مهاجم بازی می‌کند. حالا یک چپ پا از مکتب سپاهان ظاهر شده که اگر با همین شیب پیشرفت کند، به جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ترکیب اصلی ایران خواهد رسید.

محمدرضا خالدآبادی

محمدرضا خالدآبادی گلر جوان و ملی‌پوش استقلال که در ابتدای فصل با تلاش‌های زیاد باشگاه استقلال به این تیم پیوست نیم فصل را بدون انجام بازی رسمی به پایان رساند.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

محمدرضا خالدآبادی که فصل گذشته یکی از پدیده‌های لیگ برتر بود از هفته سیزدهم فصل قبل در ترکیب هوادار قرار گرفت و پس از آن در تمام مسابقات برای این تیم به میدان رفت و در ۱۷ حضور خود شش کلین‌شیت انجام داد تا مورد توجه فوتبال دوستان و باشگاه‌های بزرگ لیگ برتری قرار بگیرد.

این گلر جوان تیم ملی امید با توجه به درخشش کاپیتان استقلال سیدحسین فرصت حضور در ترکیب را پیدا نکرد. اگر در نیم‌فصل اول مسابقات جام‌حذفی برگزار می‌شد احتمال حضور خالدآبادی درون دروازه استقلال وجود داشت اما به دلیل حساسیت جدول لیگ برتر نکونام ثبات را در خط دروازه حفظ کرد و از این گلر جوان استفاده نکرد.

یاسین سلمانی

امیر قلعه‌نویی، یاسین سلمانی را از آکادمی سپاهان فراخوانده بود و در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ نوزدهم به لیست بزرگسالان سپاهان اضافه شد. وی شماره ۱۰ و کاپیتان تیمی بود که قرار بود مهدی مهدوی‌کیا آن را به پاریس ببرد و وظیفه خود در صعود از مرحله اول را هم به خوبی ایفا کرد، سلمانی در هفته یازدهم لیگ بیست‌ویکم و در جریان شکست دو بر یک سپاهان مقابل پیکان مصدوم شد و تا انتهای فصل دیگر نتوانست به فرم ایده‌آل بازگردد و در نهایت فصل گذشته از سپاهان جدا شد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

یاسین سلمانی که جزو آخرین بازیکنانی بود که در پنجره تابستانی به جمع پرسپولیس اضافه شد، خیلی زود توانست جایگاه ثابت خود را در ترکیب این تیم به دست آورده و بازیکنی محبوب بین هواداران سرخ قلمداد شود. با این حال یک اتفاق تلخ رؤیای او را نقش بر آب کرد و پارگی رباط‌صلیبی باعث دوری‌اش از این تیم و پیگیری مراحل درمان شد. سلمانی با پشت‌سر گذاشتن عمل جراحی اکنون مراحل بازگشت خود را با انگیزه‌ای ویژه دنبال می‌کند تا خیلی زود به فوتبال بازگردد.

محمدمهدی لطفی

محمدمهدی لطفی طی دو فصل گذشته در پیکان شرایط خوبی زیر نظر مجتبی حسینی داشت و تجربه بازی در لیگ برتر را به دست آورد، اما نمایش فوق‌العاده‌ای که امسال در ترکیب آلومینیوم اراک داشته، موجب شده تا بیشتر از همیشه به چشم بیاید و مورد توجه قرار بگیرد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

لطفی که در این فصل روی گل‌های آلومینیوم تأثیر زیادی داشته و حملات تیمش را طراحی می‌کند و همچنین ارسال‌های خطرناکی انجام می‌دهد، در دو دیدار اخیرشان به دلیل آسیب‌دیدگی حضور نداشت و شاید هم به‌خاطر همین موضوع از فهرست تیم ملی جا ماند وگرنه ممکن بود در لیست امیر قلعه‌نویی جای بگیرد.

این بازیکن که در تابستان بحث حضورش در سپاهان مطرح بود ترجیح داد دوباره با مجتبی حسینی کار کند و در نیم‌فصل هم علی‌رغم پیشنهادات استقلال، پرسپولیس و … مجوز جدایی نگرفت و در آلومینیوم ماند تا به‌عنوان یک چهره شاخص فوتبال در سال ۱۴۰۲ لقب بگیرد.

سعید سحرخیزان

سعید سحرخیزان اولین دهه هشتادی تاریخ فوتبال ایران است که سابقه هت‌تریک در لیگ برتر را دارد و این کار را درست در هفته پایانی لیگ ۲۲ انجام داد تا به یک‌باره در کانون توجهات قرار بگیرد. سحرخیزان حالا در گل‌گهر بازی می‌کند و پاس‌های روبرتو تورس و احمدرضا زنده‌روح در خط حمله سرمه‌ای پوشان به او می‌رسد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

سحرخیزان با تنها ۲۰ سال در امر گلزنی بسیار باتجربه نشان داده تا توانایی‌های فنی او اصلی‌ترین شاخصه فوتبالی سحرخیزان باشد. این مهاجم اردبیلی سابقه حضور در تیم ملی جوانان را هم دارد و باید دید عملکرد وی در دومین حضورش در اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالان به چه صورت خواهد بود.

محمدامین حزباوی

مدافع فولادی‌ها آنقدر درخشان بود که قطری‌ها او را در سن ۱۹ سالگی به السد بردند تا جشن تولد ۲۰ سالگی‌اش را در دوحه بگیرد. حزباوی آنقدر در ترکیب السد قطر درخشان بود که خیلی زود تبدیل به عضوی ثابت از ترکیب السد شد؛ او نه تنها در کارهای تدافعی بلکه در زدن ضربات ایستگاهی و ضربه سر مهارت دارد و غیبتش در جام ملت‌های آسیا موجب تعجب هواداران فوتبال ایران شده بود اما به نظر می‌رسد اکنون شرایط کاملاً متفاوت است.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

حزباوی با عملکردی که در السد قطر به نمایش گذاشته بود، در سال ۱۴۰۲ نامش بارها و بارها در بحث پذیرفتن تابعیت قطر مطرح شد اما در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حاضر شده تا شایعات پیرامون فوتبال ملی او خاتمه پیدا کند.

محمد قربانی

محمد قربانی چهره ۲۲ ساله فوتبال ایران حالا پس از روند درخشان خود لژیونر شده است. قربانی همراه با سپاهان ژوزه مورایس بسیار شرایط خوبی داشت و توانست از نظر فنی کیفیت قابل توجهی از خودش را به نمایش بگذارد. هافبک ۲۲ ساله و موردپسند هواداران باشگاه اورنبورگ که حالا در روسیه مشغول بازی است، به تازگی پس از چهار فصل حضور در فوتبال ایران از کشور خارج شد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

وی در طی دو فصل ابتدایی در قامت بازیکن نساجی در لیگ برتر حضور یافت و ۱۱ بار برای قرمزپوشان قائم‌شهری به میدان رفت که عملکرد خوب او به چشم ژوزه مورایس آمد و بعد از انتخاب این سرمربی پرتغالی به عنوان سرمربی جدید سپاهان، قربانی به جمع طلایی‌پوشان اصفهانی پیوست.

محمد قربانی در طول دو فصل اخیر به یکی از مهره‌های کلیدی سپاهان تبدیل شده و توانسته در ۴۲ مسابقه برای طلایی‌پوشان (در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی) به میدان برود و دو گل و دو پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

افشار صداقت

افشار صداقت بازیکن جوان از هفته پنجم در ترکیب اصلی ملوان قرار گرفت و پس از آن به واسطه واکنش‌های خوب و تأثیرگذاری که داشت جای محمد منادی را در ترکیب این تیم گرفت. اگر تیم تارتار را در جمع بالانشین‌های جدول می‌بینید، نمی‌توان به عملکرد تحسین برانگیز افشار صداقت اشاره نکرد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

وی در ۱۱ بازی این فصل حضور داشت و با ثبت ۵ کلین‌شیت و دریافت ۸ گل، چهره‌ای متفاوت برای فوتبال ایران بوده اما با این حال پس از آن با حضور فرعباسی بار دیگر نیمکت‌نشین شد تا خیال تارتار راحت‌تر از قبل باشد. با این حال افشار صداقت می‌تواند نامی باشد که خیلی زود آن را در لیست سرخابی‌ها ببینیم.

آرشا شکوری

آرشا شکوری، گلری که در پایه‌های استقلال بالا آمد و تا چهار ماه قبل کمتر کسی او را در فوتبال ایران می‌شناخت، حالا با دو نمایش به یادماندنی در آسیا و جهان خودش را بر سر زبان‌ها انداخته و کاری کرده تا همه از نمایش درخشانش درون دروازه ایران و به‌عنوان یک پدیده و آینده جدید در فوتبال صحبت کنند.

فرزند هادی شکوری، بازیکن سابق استقلال علاوه بر اینکه در صعود ایران به جام جهانی نقش داشت، در جام جهانی نوجوانان نیز عملکرد خوبی داشت و درخشش او عاملی بود تا رسانه‌های جهان با مرور سیوهای او، هر هفته به تمجید از او بپردازند.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

آرشا حالا در هوادار حضور دارد و هنوز بازی لیگ برتری انجام نداده اما با حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران می‌توانیم شاهد تماشای او درون دروازه تیم ملی فوتبال ایران باشیم. آرشا از زیر سایه نام پدرش خارج شده و توانسته تصویر فوتبالی جدایی از پدرش بسازد که قطعاً این موضوع می‌تواند تأثیر به‌سزایی در رشد فوتبالی او داشته باشد.

علیرضا جعفرپور

گلر مستعد شمس‌آذر قزوین در طول فصل به غیر از دیدار هفته نخست که کوروش ملکی درون دروازه قرار گرفت در تمام بازی‌ها برای این تیم به میدان رفت و در ۲۱ مسابقه شش کلین‌شیت ثبت کرده اما تعداد مهارهای وی در طول فصل عملکرد بهتری نسبت بیشتری به تعداد کلین‌شیت‌های او داشته و اگر در مسابقه‌ای گل دریافت کرده توپ‌های زیادی هم مهار کرده است.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اگر جعفرپور نبود، عنوان غول‌کشی و پدیده از شمس آذر گرفته می‌شد اما سنگربان قزوینی‌ها آنقدر آماده نشان داده که در هر بازی با سیوهای خود، کارشناسان از او تعریف و تمجید کنند.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

به‌نظر می‌رسد باتوجه به آمادگی که او در مسابقات اخیر از خود نشان داده باید آماده یکی از بهترین اتفاقات دوران ورزشی خود در انتهای سال باشد و فصل جدیدی از فوتبال را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند و باانگیزه بیشتر و تجربه کافی درون دروازه شمس‌آذر قزوین قرار بگیرد.

کسری طاهری

کسری طاهری در چهار بازی جام‌جهانی زیر ۱۷ سال، دو گل به ثمر رساند و یک پاس‌گل داد و ستاره تأثیرگذار تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بود. این فوتبالیست ۱۷ ساله در مجموع در ۱۵ بازی در تیم ملی ایران شش گل زد و چهار پاس‌گل را هم برای هم‌تیمی‌هایش تدارک دید.

این بازیکن یاسوجی در سن ۱۱ سالگی برای شرکت در تست تیم فوتبال سپاهان به اصفهان آمد و پس از گذشته یک هفته از تست‌گیری، توانست نظر استعدادیابان را به خود جلب کند و عضو این باشگاه بزرگ شد. وی در حال حاضر شش‌سال است که بازیکن تیم فوتبال سپاهان شده و این پیشنهاد می‌تواند او را در مسیری قرار دهد که روزی سردار آزمون آن را طی کرد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

ستاره تیم زیر ۱۷ سال فوتبال ایران در جام جهانی اندونزی، کسری طاهری بود. وی در مسابقات قهرمانی جام‌جهانی نوجوانان ۲۰۲۳ در چهار بازی دو گل به ثمر رساند و یک پاس‌گل داد و ستاره تأثیرگذار تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بود. حالا استعداد جوان تیم سپاهان راهی روسیه شده تا برای روبین‌کازان بازی کند و تاکنون اگرچه در ترکیب ثابت این تیم قرار نگرفته اما با توجه به سن و سال او، می‌تواند استعدادی خاص برای فوتبال ایران باشد.

حسین گودرزی

حسین گودرزی که پس از سقوط نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته‌یک و اتمام قراردادش راهی شمس‌آذر قزوین شد تا همچنان در لیگ برتر توپ بزند، عملکرد درخشانی در جمع شاگردان سعید دقیقی داشت و در عملکرد فوق‌العاده یشمی‌پوشان مقابل مدعیان نقش پررنگی داشت. همین درخشش باعث شد تا او مورد توجه صدرنشین لیگ برتر یعنی استقلال قرار بگیرد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

گودرزی به عنوان یک دفاع کنار هوشمند که در لحظه می‌تواند در فاز دفاع و حمله حضور پیدا کند در این فصل از لیگ، دو گل و سه پاس‌گل ثبت کرده اما جدای از آمار گل و پاس گل، گودرزی همیشه از چهره‌هایی بوده که برای مرور برترین‌های هر هفته نامش در ذهن مخاطبان مطرح می‌شود و قطعاً این آغاز مسیری است که می‌تواند برای گودرزی بسیار درخشان باشد.

کاوه ظهیرالاسلام

کاوه ظهیرالاسلام به عنوان یک چهره ایرانی-آمریکایی در سالی که گذشت موفق شد راهی فوتبال بلژیک شود و خیلی زود توانست در فوتبال این کشور خودش را ثابت کند؛ کاوه در مجموع تمامی رقابت‌های فوتبال بلژیک، شش گل به ثمر رساند و توانایی او در امر سرزنی و شوت‌زنی با هر دو پا، یک شاخصه فنی برای کاوه محسوب می‌شود.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

البته استعدادیاب‌های آمریکایی از حالا او را در زیر ذره‌بین خود قرار داده‌اند به نظر می‌رسد پیش از المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاوه باید برای آینده خودش و انتخاب از بین ایران و آمریکا تصمیم بگیرد. کاوه پیش از این در مصاحبه‌ای که انجام داده بود نسبت به بازی برای تیم ملی فوتبال ایران علاقه نشان داده بود.

مهدی لیموچی

ستاره تکنیکی و سرعتی آلومینیوم در سالیان گذشته آن‌طور که باید به چشم نیامد، اما انتقال به ایرالکو و کار کردنِ دوباره با سیدمجتبی حسینی موجب شد تا بازی‌های او مورد توجه قرار بگیرد. مهدی لیموچی با نمایش درخشان در این فصل که توانسته پنج گل به ثمر رساند، دو پاس‌گل بدهد و دو پنالتی بگیرد، در بین جوانان لیگ برتری خودی نشان داد و توانست وارد فهرست تیم‌ملی ایران هم شود.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

مهدی لیموچی که روز گذشته به اردوی تیم ملی اضافه شد، در نقل و انتقالات نیم‌فصل پیشنهادات قابل توجهی داشت ولی تصمیم گرفت به کارش در آلومینیوم اراک ادامه بدهد و شرایط خوب خود را حفظ کند که این اتفاق هم افتاد و در دیدارهای اخیرشان روی گل‌های تیمش نقش مؤثری داشته است.

سعید کریم‌آذر

پاکو خمز هم به‌مانند مورایس با استفاده از جوانان کمک ویژه‌ای به آینده فوتبال ایران کرد. سعید کریم‌آذر با ۲۱ سال سن با نظر سرمربی اسپانیایی توانست شرایط بازی در لیگ برتر را پیدا کند و در ۲۰ بازی با زدن یک گل به عنوان مدافع کناری که همه کار انجام می‌دهد، نشان دهد لیاقت حضور در ترکیب تی‌تی‌ها را داشته است.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

داستان دفاع چپ تراکتور امسال یکی از پرماجراترین‌های اتفاقات لیگ بود اما کریم‌آذر هر وقت در صورت نیاز و غیبت یا حضور نداشتن نادری در این پست استفاده شده، نمایش مؤثری ارائه داده که البته هنوز باید با هم‌تیمی با تجربه‌اش برای رسیدن به ترکیب و گرفتن جای آن‌ها رقابت کند.

آریا یوسفی

آریا یوسفی جلوتر از محمدجواد حسین‌نژاد، به پیراهن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا رسید و بعد از رضا اسدی، شهریار مغانلو و رامین رضائیان توانسته بیشترین اثرگذاری را روی گل‌های سپاهان داشته باشد. مدافع راست، مدافع چپ و وینگر؛ یوسفی این فصل در هر پستی بازی کرد نمره قبولی گرفت. وی در حال حاضر، آچار فرانسه و مرد همه‌فن‌حریف و آینده‌دار سپاهان است.

پسر جوانی که زیر نظر مورایس رشد کرد و پیشرفتش به گونه‌ای است که نمی‌توان به عملکرد فنی او انتقادی وارد کرد. البته سال ۱۴۰۲ برای آریا یوسفی به خوشی به پایان نرسید چرا که پس از دیدار با استقلال دچار مصدومیت شد و کشیدگی رباط صلیبی عاملی بود که او هم دیدارهای پیش روی تیمش و هم اردوی تیم ملی ایران را از دست بدهد.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

محمد عسکری

ستاره بهبهانی و ۱۸ ساله فولادی‌ها که با حضور مارتینز در فولاد و همچنین توصیه‌های احمد آل‌نعمه از هفته‌های ابتدایی لیگ ۲۳ وارد لیست بزرگسالان نماینده استان خوزستان شد. محمد عسکری با این سن و سال، در یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران توانست جایگاهی ثابت پیدا کند.

از حالا هواداران فولاد حفظ عسکری را یک امر واجب می‌دانند. عسکری برابر سپاهان، استقلال و پرسپولیس سه تیم بزرگ فوتبال ایران به شیوه‌ای بازی می‌کرد که انگار سالیان سال است در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد و این کیفیت، استعداد او را نشان می‌دهد.

غلامرضا ثابت‌ایمانی

ثابت‌ایمانی هم که به تازگی به جمع بازیکنان بالای ۲۳ سال اضافه شده و نمی‌تواند در اردوهای تیم امید شرکت کند و باید به حضور در تیم بزرگسالان امید داشته باشد، یکی دیگر از جوانان حاضر در بازار نقل‌وانتقالات است. هافبک جنگنده فصل گذشته تیم پیکان گفته می‌شد احتمالاً در مسیر پیوستن به تیم سپاهان قرار گیرد و فصل آینده با توجه به نظر مساعد ژوزه مورایس در جمع طلایی‌پوشان باشد اما گویا سپاهانی‌ها اولویت خود را جذب هافبک خارجی قرار داده‌اند.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

همچنین شایعاتی درباره حضور احتمالی غلامرضا ثابت‌ایمانی در جمع سرخابی‌های پایتخت مطرح شده بود که این شایعات تأیید نشد تا او هم به مانند سامان فلاح فعلاً با توجه به قراردادش با پیکانی‌ها، در تمرینات خودروسازان شرکت کند و آینده مبهمی داشته باشد.

علی پوردارا

در بازی‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، علی پوردارا بازیکن دو رگه در ترکیب تیم ملی فوتبال امید ایران به میدان آمد. وی از پدری ایرانی و مادری کویتی در کویت متولد شده است و در تیم الکویت مطرح ترین تیم کویت بازی می‌کند. او پیش از بازی برای تیم ملی فوتبال امید ایران با پیشنهاد تیم ملی کویت و عراق برای بازی مواجه شد اما در نهایت ترجیح داد برای تیم ملی فوتبال امید ایران به میدان برود.

پدیده‌های فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲ را بیشتر بشناسید

علی پوردارا در بازی با هنگ کنگ به عنوان بازیکن ذخیره در ترکیب تیم امید ایران وارد زمین شد و به الهیار صیادمنش پاس گل داد و در بازی دوم هم از ابتدا در ترکیب تیم ملی امید ایران بازی کرد. او با الکویت فصل گذشته قهرمان لیگ برتر کویت شد و این فصل این شانس را دارد که در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند. علی پوردارا بعد از بازیکنانی چون سامان قدوس، اشکان دژاگه و… جدیدترین بازیکن دورگه‌ای است که برای تیم امید ایران بازی می‌کند.

کد خبر 737874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.