۱۰۵۶ شناور در بخش گردش‌های دریایی قشم فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در ایام نوروز یک هزار و ۵۶ فروند شناور ویژه گردشگری دریایی در این جزیره فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی اشتری اظهار کرد: علاقمندان تفریحات دریایی با ۱۰۰۱ قایق، ۳ فروند ترتری، ۴۷ فروند انواع آلاچیق و پنج فروند کشتی تفریحی می‌توانند از زیبایی جنگل‌های دریایی حرا و دلفین‌های بازیگوش هنگام لذت ببرند.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات ناخدایان شناورهای دریایی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی دوره‌های بازآموزی به مدت ۱۲۰۰ نفر ساعت برگزار شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با تاکید بر اهمیت حفظ جان میهمانان جزیره قشم، افزود: برای ارتقا سطح ایمنی سفرهای زمینی در مسیر اسکله پل به لافت، یک فروند یدک کش همیار، یک فروند شناور ناجی در مسیر دریایی لافت به پل مستقر شده و یک دستگاه خودروی آتش نشانی هم در بندر پل مستقر شده است.

اشتری از استقرار ۹ ایستگاه غواصی با ۱۱ نیروی با تجربه در بنادر و اسکله‌های پر تردد شامل ذاکری، لافت، پل، هنگام، کندآلو، شیب دراز، سهیلی، گورزین و طبل به عنوان دیگر اقدامات کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در ایام نوروز ۱۴۰۳ نام برد.

وی گفت: یک فروند شناور خدماتی سازمان بنادر و دریانوردی هم در مسیر دریایی اسکله شهید ذاکری شهر قشم به عنوان ایستگاه ثابت خدمات امدادی مستقر شده است.

به گزارش ایمنا، جزیره قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است.

کد خبر 737859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.