جابجایی اسباب و اثاثیه در ایام نوروز منوط به اخذ مجوز از پلیس است

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: اسباب‌کشی منازل و مغازه‌ها در تعطیلات نوروز باید با هماهنگی و اخذ مجوز از کلانتری و پاسگاه‌ها محل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان، سرهنگ مجتبی مروتی ضمن تبریک ایام نوروز و قبولی طاعات ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با هدف پیشگیری از وقوع جرایم به خصوص سرقت در ایام تعطیلات سال نو و به منظور ارتقا امنیت و احساس امنیت در بین شهروندان، طرح‌های ویژه انتظامی و ترافیکی در دستور کار انتظامی استان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به اثاث کشی کنند پلیس در صورت مشاهده از کار آنان جلوگیری خواهد کرد، افزود: پلیس برای آرامش و امنیت بیشتر شهروندان این کار را انجام می‌دهد و با این اقدام از سرقت منازل و مغازه‌ها در طول این ایام که اغلب افراد در مسافرت بوده و یا مشغول دید و بازدید هستند پیشگیری می‌کند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: اسباب کشی پس از تکمیل فرم‌های مربوطه و تعیین مبدا، مقصد و تأیید نهایی رئیس کلانتری یا پاسگاه محل، امکان پذیر است.

مروتی با اشاره به اینکه ایام نوروز فرصت خوبی برای سارقان ایجاد می‌کند، از شهروندان خواست: در صورتی که قصد اسباب کشی دارند حتماً با کلانتری محل هماهنگ شوند و با رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از تجهیزات و قفل‌های ایمنی، صورت برداری از لوازم منزل و رعایت مسائل ایمنی دیگر، زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند.

وی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و همچنین اثاث کشی‌ها، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: وانت بارها نیز بدون مشاهده مجوز قانونی از مبادرت به جابجایی اثاثیه منازل و مغازه‌ها به جد خودداری کنند، در غیر این صورت با آنان، بر اساس قانون رفتار خواهد شد.

کد خبر 737853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.