چرا نیوزلندی‌ها برای تردد به اسکوترهای الکترونیک روی آوردند؟

کاربران اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای در نیوزلند معتقدند که این وسایل حمل‌ونقل اقتصاد شهرهای این کشور را بهبود بخشیده و آن‌ها را زیست‌پذیرتر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مطالعه گسترده‌ای در مورد استفاده از اسکوترهای الکترونیکی در نیوزلند نشان می‌دهد که بیش از نیمی (۵۵ درصد) از کاربران اسکوترهای الکترونیکی در این کشور برای تردد به محل کار و یک‌سوم آن‌ها (۳۳ درصد) برای سفر و جابه‌جایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. بیشتر کاربران مورد بررسی (۹۷ درصد) بر این باورند که این سیستم به شهر آنها سود رسانده، ۳۶ درصد از سفرها جایگزین سفر با ماشین شده و کیفیت هوا و تردد در حال بهبود است.

این تحقیق تفاوت‌های جنسیتی در پذیرش اسکوترهای الکترونیکی، فراگیر بودن برای افراد دارای معلولیت، درک ایمنی و مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی اسکوترهای الکترونیکی را بررسی می‌کند.

پتانسیل اسکوترهای الکترونیکی در نیوزیلند

حمایت از رفاه و دسترسی همچنین نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر در نیوزلند، ۹ نفر معتقدند ایمنی سوار و عابرپیاده هنگام استفاده از اسکوتر الکترونیکی بسیار مهم است و سه‌چهارم (۷۴ درصد) باور دارند که اجباری کردن کلاه ایمنی باعث افزایش استفاده از آن و بهبود ایمنی می‌شود. ۳۸ درصد از نیوزلندی‌ها اما مطمئن نبودند که آیا کلاه ایمنی برای اسکوترسواران الکترونیکی طبق قانون الزامی است یا نه، چراکه در نیوزلند این کلاه‌ها توصیه می‌شود اما از نظر قانونی الزامی برای استفاده از آن‌ها نیست.

بیش از نیمی (۵۵ درصد) بر این باورند که شرکت‌های اسکوتر الکترونیکی اجاره‌ای باید کلاه ایمنی ارائه دهند و ۵۵ درصد مایلند شاهد افزایش آموزش اسکوترسواران باشند و ۳۷ درصد معتقدند که به مشوق‌های بیشتری نیاز است.

چرا نیوزلندی‌ها برای تردد به اسکوترهای الکترونیک روی آوردند؟

این مطالعه نشان داد که هر اسکوتر الکترونیکی سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار به نیوزلند و اقتصادهای محلی آن کمک می‌کند. نیمی (۵۲ درصد) از تمام سفرهای اسکوتر الکترونیکی منجر به خرید از یک کسب‌وکار محلی شده است و ۶۱ درصد از کاربران در پایان سفر خود ۲۰ دلار یا بیشتر در کشور خرج کرده‌اند. به طور متوسط، اسکوترسواران برای هر سفر اسکوتر الکترونیکی ۳۸.۵۰ دلار خرج می‌کنند و ۱۱ درصد از سفرها به هیچ وجه در صورت در دسترس نبودن اسکوترهای الکترونیکی اتفاق نمی‌افتاد، به این معنی که کسب‌وکارهای محلی فروش ارزشمند خود را از دست می‌دادند.

در پاسخ به این سوال که در طول سفرهای اسکوتر الکترونیکی خود کجا پول خرج می‌کنند، ۳۸ درصد از سواران اعلام کردند که از مکان‌های خرید، ۲۱ درصد در رستوران یا کافه‌ها و ۱۲ درصد در مکان‌های تفریحی مانند باشگاه ورزشی و فروشگاه‌های محلی به دریافت خدمات پرداخته‌اند. اسکوترهای الکترونیکی همچنین به تقویت اقتصاد شبانه کمک می‌کنند، در عین حال کارگران شیفت شب نیز از آن‌ها بهره می‌برند، به‌طوری‌که ۱۹ درصد از سفرها بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح انجام می‌شود.

اسکوترسواران مورد بررسی ۶۰ درصد مرد و ۳۷ درصد زن بودند و سه درصد گزینه جنسیت را در نظرسنجی‌ها مشخص نکرده بودند. رایج‌ترین محدوده سنی برای آن‌ها نیز ۲۵ تا ۳۴ سال است. با این حال نسبت بیشتری از زنان جوان‌تر بین ۱۸ تا ۳۴ سال، فعالانه سوار اسکوترهای الکترونیکی می‌شوند که ۷۰ درصد از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. این رقم ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی (۶۰ درصد) است که نشان می‌دهد در نیوزیلند زنان جوان بیشتری نسبت به هر کشور دیگری در سراسر جهان از اسکوتر الکترونیکی استفاده می‌کنند.

چرا نیوزلندی‌ها برای تردد به اسکوترهای الکترونیک روی آوردند؟

اسکوترهای الکترونیکی برای توان‌خواهان

در این مطالعه مشخص شد که ۶ درصد از کاربران این اسکوترها توان‌خواه یا دارای اختلال حرکتی هستند. این ممکن است درصد کمی به نظر برسد، اما بخش بزرگی از بازار اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای در نیوزلند را تشکیل می‌دهد و نیاز به در دسترس قرار دادن اسکوترهای الکترونیکی برای همه را برجسته می‌کند. علاوه بر این مشخص شد که اسکوترسواران این گروه‌ها نسبت به سواران بدون ناتوانی یا نقص حرکتی بیشتر به اسکوترهای الکترونیکی وابسته هستند و ۱۶ درصد از سفرهای آن‌ها در صورت در دسترس نبودن اسکوتر الکترونیکی انجام نمی‌شود.

بنابراین اسکوترهای الکترونیکی یک گزینه حمل‌ونقل در دسترس برای طیف متنوعی از افراد از جمله افراد دارای معلولیت یا اختلالات حرکتی ارائه می‌دهند، اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی محلی را تقویت، حمل‌ونقل ضروری را برای اقتصاد شبانه فراهم می‌کنند و شهرها را زیست‌پذیرتر می‌کنند. اپراتور این اسکوترها خاطرنشان کرد که ایمنی در قلب تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های این گروه قرار دارد و کلاه ایمنی تنها مهم‌ترین راه برای محافظت از سواران است.

چرا نیوزلندی‌ها برای تردد به اسکوترهای الکترونیک روی آوردند؟

کد خبر 737838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.