۶۰ درصد ظرفیت هتل‌های اصفهان تکمیل شد

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: همچون سال‌های گذشته اولویت اسکان هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است وتعداد هتلها از ۸۵ هتل سال گذشته به بیش از ۱۱۰ هتل در سال جاری رسیده است و شب گذشته حدود ۶۰ درصد این ظرفیت تکمیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد شفیعی امروز _چهارشنبه یکم فروردین_ در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: به‌واسطه فعالیت یک ماهه ستاد از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ میزبان مسافران نوروزی بودیم.

وی افزود: شب گذشته به‌عنوان ششمین شب اسکان مسافران بیش از ۳۶ هزار نفر را اسکان دادیم و از ابتدای فعالیت ستاد بالغ بر ۷۵ هزار نفر در اصفهان اسکان پیدا کردند.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچون سال‌های گذشته اولویت اسکان هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است و تعداد ۸۵ هتل سال گذشته به بیش از ۱۱۰ هتل در سال جاری افزایش پیدا کرده و شب گذشته حدود ۶۰ درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

شفیعی با اشاره به وجود حدود ۲۵ مهمان‌پذیر در اصفهان گفت: شب گذشته بیش از ۹۰ ظرفیت مهمان‌پذیرها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در زمینه مدارس آموزش و پرورش، بیش از ۶۰۰ مدرسه و هفت هزار فضای آموزشی برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شد که ظرفیت بسیار خوبی است و همکاری این حوزه با شهرداری بسیار نزدیک و مطلوب بوده است که جای قدردانی دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه حدود سه هزار منزل استیجاری در بانک اطلاعاتی ثبت شده است و در طول شش شب فعالیت ستاد نیز اسکان مسافران در این منازل انجام و حدود ۴۰ درصد آن تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آغاز سال جدید بیش از پیش از این ظرفیت استفاده شود.

شفیعی تاکید کرد: شب گذشته در باغ فدک بالغ بر ۵۰۰ خودرو پذیرش داشتیم که با توجه به پیش‌بینی بارش رحمت الهی به مناطق ۱۰ و ۱۴ در شمال، مناطق ۵، ۶ و ۱۳ در جنوب شهر آماده‌باش بودند و درهای ورزشگاه ولایت منطقه ۵ پس از تائید کمیته ایمنی و حوادث و استقرار آتش نشانان برای مسافران بازگشایی شد.

وی ادامه داد: عملکرد کمیته اسکان از شهریور ۱۴۰۲ عملیاتی شده است و جلسات متعددی با اتحادیه املاک، اتاق اصناف و جامعه حرفه‌ای هتلداران و مهمان‌پذیرها و خوابگاه‌های خود گردان برگزار شده است و هماهنگی‌های آن انجام شده است.

شفیعی با بیان اینکه هر واحد صنفی سه تا پنج نفر جلیقه‌پوش معرفی کرده است و با توجه به برگزاری دوره‌های آموزش آن‌ها، در ستادهای هدایت و مبادی ورودی شهر در حال فعالیت هستند، ادامه‌داد: امیدواریم با همکاری مدیریت شهری به سایر نهادها خدمت‌رسانی مناسبی به مسافران نوروزی داشته باشیم.

کد خبر 737803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.