زمینه‌های مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد دانش‌بنیان فراهم است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در پیام نوروزی خود با اشاره به تحولات و اقداماتی که در دوره جدید فعالیت معاونت صورت گرفته است، مانع‌زدایی و هموارکردن مسیر مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و مردم در عرصه تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان را از مهمترین رویکردهای معاونت در این دوره عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پیام نوروزی روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور آمده است:

«سالی دیگر با همه فراز و نشیب‌ها، شیرینی‌ها و تلخی‌ها، توفیقات و شکست‌ها سپری شد و با کوله باری از تجربیات و آموخته‌های جدید سال جدید را آغاز کردیم.

سال ۱۴۰۲ اما در زیست بوم نوآوری و فناوری ایران، سرشار از رویش‌ها و شکفتن‌ها بود. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سالی که گذشت فصل جدیدی از حیات خود را با تحولات ساختاری و حرکت در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش بنیان آغاز کرد.

تحولاتی که مانع‌زدایی و هموار کردن مسیر مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و مردم در عرصه تولید و رونق اقتصاد دانش‌بنیان از مهمترین رویکردهای آن بود؛ از راه اندازی ستادهای جدید اقتصاد دانش‌بنیان تا اجرای آئین نامه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و از تدوین برنامه‌های جدید حمایتی از قبیل اختصاص اعتبار مالیاتی به فعالیت‌های تحقیق و توسعه و برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان تا استقرار نظام ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود، تغییر و تحولات امیدبخش پرشماری را طی یک سال گذشته در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور رقم زد که نویدبخش دستاوردها و توفیقاتی عظیم در آینده بسیار نزدیک است.

رشد چشمگیر و پرشتاب تعداد شرکت‌های دانش بنیان و افزایش حدود ۲۰۰ درصدی صادرات دانش بنیان کشور در یک سال اخیر، نشان دهنده بسترسازی مناسب، پویایی و رشد جهشی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و فضای مساعدی است که در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان کشور فراهم شده است.

اینک در طلیعه بهار طبیعت که در تلاقی فرخنده با ماه پربرکت ضیافت الهی، طراوت و مبارکی صدچندان یافته با تبریک و شادباش نوروز باستانی از درگاه خداوند متعال مسالت دارم که سال جدید برای فردفرد مردم عزیز ایران، توأم با سلامتی و برکت و برای تلاشگران زیست بوم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور سرشار از موفقیت و دستاوردهای ماندگار باشد.

توفیقات و دستاوردهایی که صدالبته ثمرات شیرین آن در شکوفایی تولید، اشتغال و رونق اقتصادی کشور، کام فردفرد مردم عزیز ایران را نیز شیرین خواهد کرد.»

کد خبر 737801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.